Předmět: Teorie a technologie Zvuková skladba 3

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Zvuková skladba 3
Kód předmětu KAAV/AV3TZ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
Obsah předmětu
Realizace hraného dlouhometrážních filmu - Přípravná fáze: scénář, studium scénáře, setkání s režisérem - konzultace, obhlídky prostorů natáčení, koncepce zvukové složky, příprava playbacků, vytipování, zajištění a příprava technologických zařízení pro snímání zvuku, - Realizační fáze produkce filmu: snímání "kontaktního" nebo "pomocného" zvuku, nahrávání samostatných zvuků (ruchů a atmosfér), - Snímání kontaktního zvuku a jeho záznam: výhody a nevýhody kontaktního zvuku, záznamové zařízení - analogové, digitální; mixážní pulty, použití více mikrofonů a mikroportov (barva zvuku fázování); mikroporty (barva zvuku, frekvenční úpravy, pravidla umístění); natáčení kontaktního zvuku pro vícekanálové aplikace; natáčení nedialógových záběrů a samostatných zvuků. - Postprodukce - dokončovací fáze: střih obrazu a zvuku, vypracování hudebního scénáře, výběr archivních ruchů a atmosfér, nahrávka chybějících ruchů a atmosfér, nahrávka postsynchrony ruchů - Foley, nástřih samostatných zvuků, příprava, úpravy a tvorba zvukových triků a ruchů, úprava kontaktního zvuku na DAW, nahrávání hudby, nástřih a dodatečné synchronizaci hudby, výsledný mix zvuku - postsynchrony v hraném dlouhometrážním filmu, důvody pro postsynchrony (rušné prostředí, dobový film, technické problémy, projev, změna části dialogu, stylizace), pomocný zvuk - kvalita pomocného zvuku, - Úprava a práce s kontaktním zvukem: "vyčištění" zvukové stopy, technické úpravy kontaktního zvuku, rozdělení do jednotlivých stop.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 21 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení,
- vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení,
- umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci,
- umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci,
- popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.),
- popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.),
- uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation).
- uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation).
Odborné dovednosti
- Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu,
- Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu,
- identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu,
- identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu,
- umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW,
- umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW,
- aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce),
- aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce),
- je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.).
- je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.).
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
  • Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
  • Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
  • RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-8207.
  • YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr