Předmět: Teorie a technologie Střihová skladba 3

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Střihová skladba 3
Kód předmětu KAAV/AV3TS
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krcha Daniel, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Konkrétní témata: - Teoretický úvod do programu Avid Media Composer. - Digitální workflow a techniky. - Pozice data manažera. - Pozice asistenta střihu. - Pozice supervizora skriptu. - Úvod do žánrů. - Střih akčních scén. - Střih honiček.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Týmová práce, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 21 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi.
- Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi.
- Střihač a jeho postavení ve štábu.
- Střihač a jeho postavení ve štábu.
- Střihová skladba ve fázi preprodukce.
- Střihová skladba ve fázi preprodukce.
- Střihová skladba ve fázi produkce.
- Střihová skladba ve fázi produkce.
- Střihová skladba ve fázi postprodukce.
- Střihová skladba ve fázi postprodukce.
- Řešení skriptových chyb.
- Řešení skriptových chyb.
- Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem.
- Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem.
Odborné dovednosti
- Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi.
- Možnosti a limity střihové skladby dialogu v praxi.
- Střihač a jeho postavení ve štábu.
- Střihač a jeho postavení ve štábu.
- Střihová skladba ve fázi preprodukce.
- Střihová skladba ve fázi preprodukce.
- Střihová skladba ve fázi produkce.
- Střihová skladba ve fázi produkce.
- Střihová skladba ve fázi postprodukce.
- Střihová skladba ve fázi postprodukce.
- Řešení skriptových chyb.
- Řešení skriptových chyb.
- Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem.
- Vztah a komunikace mezi režisérem a střihačem.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Individuální práce studentů
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Arundale, Scott. Modern Post: Workflows and Techniques for Digital Filmmakers. Burlington, MA, 2014. ISBN 9780415747028.
  • Castle, Bryan. Media Composer: Editing Essentials. USA, 2014. ISBN 9781936121793.
  • Coleman, Lori. Make the Cut: A Guide to Becoming a Successful Assistant Editor in Film and TV. Boston, 2010. ISBN 9780240813981.
  • CYBULSKI, Mary. Beyond Continuity: Script Supervision for Modern Filmmaker. Burlington: Focal Press, 2014.
  • Kauffmann, Sam. Avid Editing: A Guide for Beginning and Intermediate Users. Burlington, MA, 2012. ISBN 978024081566.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr