|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka primárně pracuje s hraným celovečerním filmem a hranou tvorbou pro televizi, ale ve výuce jsou akcentovány rozdíly, které se týkají producentské a produkční práce na dokumentárních a animovaných filmech, televizních formátech, reklamě a internetových formátech. Předávají se informace o specificích veřejnoprávní a soukromé televize, druhů výroby, ročních rozpočtů. Výuka se zaměří i na autorské smlouvy, neautorské smlouvy., součástí výuky je průzkum realizace, sestavení kalkulací, příprava natáčení, natáčení hrané tvorby. Základní okruhy: " specifika veřejnoprávní a soukromé televize, druhy výroby " výběr projektu a producentský záměr " vývoj scénáře a jeho prezentace, rozdíly ve filmu a televizi " spolupráce na vývoji projektu s režisérem a ostatními členy štábu " výběr herců, lokací a ostatní rozhodnutí v rámci natáčení a jeho přípravy, první zajištění autorských práv " střih, zvuk, hudba, VFX a ostatní složky postprodukce, vstup do distribuce " financování ve filmu a televizi Praktická cvičení: " producentská explikace " esej na vybrané téma probírané látky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
| - vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
| - popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
| - popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
| - vysvětlit tvorbu rozpočtu |
| - vysvětlit tvorbu rozpočtu |
| - popsat přípravu natáčecího plánu |
| - popsat přípravu natáčecího plánu |
| - charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
| - charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - je schopen samostatně sestavit štáb |
| - je schopen samostatně sestavit štáb |
| - realizovat přípravu AVD |
| - realizovat přípravu AVD |
| - vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
| - vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
| - je schopen vést a organizovat štáb |
| - je schopen vést a organizovat štáb |
| - navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
| - navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Studie vývoje českého kinematografického díla. Praha, 2015. ISBN 978-80-260-8911-7.
-
U?mluva Rady Evropy o filmove? koprodukci (revidovane? zne?ni?) - Convention on Cinematographic Co-Production. [Rotterdam, 30. 1. 2017].
-
Levison. Filmmakers and Financing. Burington, 2013. ISBN 978-0-240-82137-5.
-
NEUMANN D. The Fine Art of Co-producing. Madrid, 2002. ISBN 84-88773-08-0.
-
Vachon. A killer life. New York, 2006. ISBN 978-0-7432-5630-8.
|