|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Student bude obeznámen se základním fungováním elektronické kamery a jejími funkcemi. Podrobně bude na předmětu analyzovat fyzikální pojmy jako fotoelektrický jev, fotón, světlo a barevné spektrum. Návazně se bude věnovat studiu snímacích čipů. Seznámí se také s blokovou schémou elektronické kamery a podrobně se bude věnovat funkci jednotlivých bloků. Student je také seznámen s charakteristikou světla a světelných zdrojů. Učí se jeho fyzikální podstatu a tvůrčí využití. Je obeznámen se svícením portrétu, zkoumá charakter tváře, rozeznává nuance ve fyziognomii a reaguje na něj zasvětlením. Rozeznává pojmy jako charakter světla, piktorialistický a realistický způsob zasvětlování scény. Je obeznámen s tříbodovým svícením. - Vnímání skutečnosti - Filmový prostor ,definice, způsoby vyjádření - Možnosti vytvoření filmového prostoru - Zobrazení pohybu - Filmový záběr a jeho obrazová skladba - Fotometrické veličiny - Bloková schéma kamery - snímací čip - signál - Lin vs. Log datový prostor - vznik barevného obrazu - světlo - charakter světla - portét - tříbodový způsob svícení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| - definuje filmový prostor - vysvětlí principy zobrazení pohybu - popíše snímací čip, funkci signálu, Lin vs. Log datový prostor, vznik barevného obrazu - definuje světlio a jeho charakter, tříbodový způsob svícení - definuje fotometrické veličiny - vyjmenuje bloková schémata kamery |
| - definuje filmový prostor - vysvětlí principy zobrazení pohybu - popíše snímací čip, funkci signálu, Lin vs. Log datový prostor, vznik barevného obrazu - definuje světlio a jeho charakter, tříbodový způsob svícení - definuje fotometrické veličiny - vyjmenuje bloková schémata kamery |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - pracuje s filmovým prostorem - zobrazuje pohyb - využívá znalosti světla a jeho charakteru při natáčení - využívá bloková schéma kamery - pracuje s tříbodovým způsobem svícení |
| - pracuje s filmovým prostorem - zobrazuje pohyb - využívá znalosti světla a jeho charakteru při natáčení - využívá bloková schéma kamery - pracuje s tříbodovým způsobem svícení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Fotografujeme kreativně : [inspirace pro dokonalejší fotografie]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2211-2.
-
Baran, L., Bojanovský, I. Úvod do filmového obrazu. Praha : FAMU, 1987.
-
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha : Panorama, 1989. ISBN 80-7038-036-5.
-
BOX Harry. Set Lighting Technician's Handbook.. Routledge, 2010. ISBN 9780240810751.
-
Kučera, J. Skladba ve filmu a TV. Praha : SPN, 1978.
-
MALKIEWICZ K. Film Lighting: Talks with Hollywood's Cinematographers and Gaffers.. Touchstone, 2012. ISBN 978-1439169063.
-
Marquart Ch., Andrae M. Th film photography handbook. 2016. ISBN 978-1681980645.
|