|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Student je vedený k pochopení a prohloubení obrazu ako atmosférotvoného prvku díla. Fokusace je striktně orientovaná na výběr prostředí ve vztahu k sujetu a konečného výrazu. Studenti jsou taktéž obeznámení s komplikovanou technikou tvorby obrazu ve vztahu k přiblížení se vizuální konepci profesionálního díla. Jsou vedení k užití komplikovaných pohybů kamery s užitím jízd či kamerou z ruky. Rozeznávají rozdíl ve vytváření a užití různého druhu pohybu. - základní orientace v principech vytváření elektronického obrazu - kamera a její součásti - tělo kamery, hledáček, ukládání dat, napájení - princip vzniku obrazu, fotoelektrický jev - vzorkování obrazu - kompresní algoritmy - data a práce s daty - lineární a logaritmický prostor - transformace literárního scenáře do obrazové podoby
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| - definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla |
| - definuje, jak se tvoří atmosféra audiovizuálního díla |
| - vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla |
| - vysvětlí principy výběru prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu audiovizuálního díla |
| - vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu |
| - vysvětlí způsoby využití komplikované techniky tvorby obrazu |
| - popíše principy komplikovaných pohybů kamery |
| - popíše principy komplikovaných pohybů kamery |
| - popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
| - popíše způsoby pohybů kamery v jízdě či kamerou z ruky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dokáže: |
| Student dokáže: |
| - využívá v audiovizuálním díle atmosféry |
| - využívá v audiovizuálním díle atmosféry |
| - umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu k sujetu |
| - umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu k sujetu |
| - umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu díla |
| - umí vybírat vhodné prostředí ve vztahu ke konečnému výrazu díla |
| - zvládá komplikovanou techniku tvorby obrazu při realizaci |
| - zvládá komplikovanou techniku tvorby obrazu při realizaci |
| - umí navrhnout kompozici obrazu |
| - umí navrhnout kompozici obrazu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
|