|
Vyučující
|
-
Cyroň Milan, Mgr. Ph.D.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Smyslem předmětu je prohloubení základních profesních návyků a dovedností vlastní oborové specializace v kontextu výroby školních audiovizuálních děl. Studenti před komisí prezentují aktuálně řešené projekty v rámci výrobních praktik, a to dialogové cvičení v doporučeném rozsahu 5 - 10 min. Předkládají písemnou explikaci k řešenému projektu o rozsahu 2 normostrany za svoji specializaci. Studenti si osvojí tyto nové dovednosti: - Seznámení se s modelem řízené výroby audiovizuálního díla na AAV - Realizace dialogického cvičení v natáčecích cyklech - Explikační a Realizační porady, jejich průběh a náplň - Pravidla pro půjčování techniky na AAV - Zodpovědnost při realizaci cvičení AAV - Technické a formální náležitosti cvičení realizovaných na AAV Předmět slouží také k prohlubování počítačové gramotnosti studentů (tvorba prezentací, práce s novými softwary v rámci jednotlivých profesí). Podmínkou úspěšného absolvování je dodržení všech formálních a technických náležitostí při realizaci školních cvičení dle "Výrobní knihy AAV" a dodržení všech zadaných termínů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování, Týmová práce, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání |
| - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání |
| - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi |
| - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi |
| - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
| - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
| - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) |
| - umí definovat základní výrobní postupy klauzurního díla ze svou profesi (specializaci) |
| - rozumí žánru textu autorské explikace |
| - rozumí žánru textu autorské explikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na klauzurním zadání |
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější postup práce na klauzurním zadání |
| - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) |
| - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) |
| - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) |
| - zvládá aplikovat alternativy v zásvislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) |
| - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání |
| - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání |
| - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Supervize na pracovišti |
| Analýza výkonů studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Supervize na pracovišti |
|
Doporučená literatura
|
-
Výrobní kniha ateliéru Audiovizuální tvorba..
-
Cathrine Kellison. Producing for TV and New Media. New York, 2009. ISBN 9780240810874.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
-
Melvin L. Defleur, Sandra J. Ballová-Rokeachová. Teorie masové komunikace. Univerzita Karlova, Vydavatelství Karolinum. ISBN 80-7184-099-8.
|