Vyučující
|
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Pešek Lukáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Detailně jsou rozebrány a popsány úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce. Akcentována je také návaznost na další profese filmového štábu. V rovině obsahovo-formální jsou studentům představena specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Porozumění pravidlům všech oborů audiovizuální tvorby. |
Porozumění pravidlům všech oborů audiovizuální tvorby. |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, |
- definuje práci produkčního a kameramana, |
- definuje práci produkčního a kameramana, |
- vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, |
- vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, |
- vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, |
- vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, |
- vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, |
- vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, |
- vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
- vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
Odborné dovednosti |
---|
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, |
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, |
- stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, |
- stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, |
- využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, |
- využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, |
- identifikuje potřeby přípravy natáčení, |
- identifikuje potřeby přípravy natáčení, |
- využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
- využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
LANDAU Neil, FREDERICK Matthew. 101 things I learned in film school.. New York, NY: Grand Central Pub, 2010. ISBN 978-0-446-55027-7.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
|