|
Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Ve scenáristice se studenti seznámí s dalšími základy filmové scenáristiky, jejími praktickými postupy i teoretickými východisky. V režii rozvíjí poznatky scenáristické a aplikují je do praktických cvičení, seznamují se s výrobním workflow, postupy při preprodukci, realizaci a postprodukci. - Treatment, synopse. - Základní konflikt, těžiště filmového příběhu, lineární vyprávění, pocit, pointa, premisa. - Protagonista x antagonista. - Budování zápletky - dějové úseky. - Základy práce s dialogem. - Paralelní narace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. Znalosti: |
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. Znalosti: |
| - zná tvorbu treatmentu, synopse |
| - zná tvorbu treatmentu, synopse |
| - definuje základní konflikt, těžiště filmového příběhu, |
| - definuje základní konflikt, těžiště filmového příběhu, |
| - vysvětlí, kdo je protagonista a antagonista, jejich pozice v příběhu |
| - vysvětlí, kdo je protagonista a antagonista, jejich pozice v příběhu |
| - umí vybudovat zápletku a definovat dějové úseky |
| - umí vybudovat zápletku a definovat dějové úseky |
| - vysvětlí základy práce s dialogem |
| - vysvětlí základy práce s dialogem |
| - definuje principy paralelní narace |
| - definuje principy paralelní narace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívá principy stavby dramatického lineárního příběhu, |
| - využívá principy stavby dramatického lineárního příběhu, |
| - využívá základní pojmy při tvorbě konfliktu, stanoví těžiště příběhu |
| - využívá základní pojmy při tvorbě konfliktu, stanoví těžiště příběhu |
| - zvolí vhodný dialog pro danou scénu |
| - zvolí vhodný dialog pro danou scénu |
| - vystaví příběh s paralelní narací |
| - vystaví příběh s paralelní narací |
| - aplikuje své dovednosti při režijní realizaci scénáře |
| - aplikuje své dovednosti při režijní realizaci scénáře |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. NAMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
-
Carriere, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Praha : NFA, 1995. ISBN 80-7004-081-5.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scenáristiky. Vyd. 1. V Praze : Rybka, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
Fleischer, Jan. To by mohl být film. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění ; Zlín : Archa, 2009. ISBN 978-80-901926-4-5.
-
Gindl-Tatárová, Zuzana. Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava, 2000. ISBN 8085182726.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
|