Předmět: Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 2

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 2
Kód předmětu KAAV/AV2RS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocí Irena, MgA. Ph.D.
  • Velič Martin, MgA.
  • Kubeček Tomáš, MgA.
Obsah předmětu
Ve scenáristice se studenti seznámí s dalšími základy filmové scenáristiky, jejími praktickými postupy i teoretickými východisky. V režii rozvíjí poznatky scenáristické a aplikují je do praktických cvičení, seznamují se s výrobním workflow, postupy při preprodukci, realizaci a postprodukci. - Treatment, synopse. - Základní konflikt, těžiště filmového příběhu, lineární vyprávění, pocit, pointa, premisa. - Protagonista x antagonista. - Budování zápletky - dějové úseky. - Základy práce s dialogem. - Paralelní narace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza uměleckého díla
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Tvůrčí práce s textem.
Tvůrčí práce s textem.
Výsledky učení
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. Znalosti:
Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. Znalosti:
- zná tvorbu treatmentu, synopse, - definuje základní konflikt, těžiště filmového příběhu, - vysvětlí, kdo je protagonista a antagonista, jejich pozice v příběhu, - umí vybudovat zápletku a definovat dějové úseky, - vysvětlí základy práce s dialogem, - definuje principy paralelní narace.
- zná tvorbu treatmentu, synopse, - definuje základní konflikt, těžiště filmového příběhu, - vysvětlí, kdo je protagonista a antagonista, jejich pozice v příběhu, - umí vybudovat zápletku a definovat dějové úseky, - vysvětlí základy práce s dialogem, - definuje principy paralelní narace.
- knows the creation of treatment, synopsis, - defines the basic conflict, the centre of gravity of a film story, - explains who the protagonist and antagonist are, their position in the story, - knows how to construct a plot and define plot segments, - explain the basics of working with dialogue, - define the principles of parallel narrative.
- knows the creation of treatment, synopsis, - defines the basic conflict, the centre of gravity of a film story, - explains who the protagonist and antagonist are, their position in the story, - knows how to construct a plot and define plot segments, - explain the basics of working with dialogue, - define the principles of parallel narrative.
Odborné dovednosti
- využívá principy stavby dramatického lineárního příběhu, - využívá základní pojmy při tvorbě konfliktu, stanoví těžiště příběhu, - zvolí vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví příběh s paralelní narací, - aplikuje své dovednosti při režijní realizaci scénáře.
- využívá principy stavby dramatického lineárního příběhu, - využívá základní pojmy při tvorbě konfliktu, stanoví těžiště příběhu, - zvolí vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví příběh s paralelní narací, - aplikuje své dovednosti při režijní realizaci scénáře.
- uses the principles of dramatic linear story construction, - uses basic concepts in creating conflict, establishes the focus of the story, - chooses appropriate dialogue for a given scene, - constructs a story with parallel narrative, - applies his/her skills in directing a script.
- uses the principles of dramatic linear story construction, - uses basic concepts in creating conflict, establishes the focus of the story, - chooses appropriate dialogue for a given scene, - constructs a story with parallel narrative, - applies his/her skills in directing a script.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Přednášení
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza uměleckého díla
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Analýza textu
Systematické pozorování studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza textu
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. NAMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
  • Carriere, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Praha : NFA, 1995. ISBN 80-7004-081-5.
  • Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scenáristiky. Vyd. 1. V Praze : Rybka, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
  • Fleischer, Jan. To by mohl být film. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění ; Zlín : Archa, 2009. ISBN 978-80-901926-4-5.
  • Gindl-Tatárová, Zuzana. Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava, 2000. ISBN 8085182726.
  • Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr