|
Vyučující
|
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Ondruch Milan, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Posluchači se seznámí s klasickými trikovými technologiemi a jejich vztahem k základním nástrojům digitálního natáčení a postprodukce. Rovněž se seznámí s podmínkami úspěšného natáčení podkladů pro trikové záběry. Posluchači se zdokonalují ve "vidění reality" a schopnosti vyjádřit žánr, atmosféru a emoce fotografickým/filmovým obrazem. Součástí praktik je i využití scénických efektů v současné "digitální době". Znalosti 2D programů se naučí efektivně využívat při tvorbě retuší a digitáních dokreslovaček (Matte Paint) s ohledem na věrohodnost výsledku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
| Posluchač je schopen se orientovat v trikových technologiích a zvolit odpovídající technologické řešení tvůrčího úkolu. |
| - Popsat pojem "filmový trik" a důvody pro jeho využití |
| - Popsat pojem "filmový trik" a důvody pro jeho využití |
| - Popsat funkci trikového specialisty v rámci filmového štábu |
| - Popsat funkci trikového specialisty v rámci filmového štábu |
| - Zná stručnou historii filmového triku |
| - Zná stručnou historii filmového triku |
| - Vysvětlit principy klasických filmových technologií |
| - Vysvětlit principy klasických filmových technologií |
| - Zná principy kompozice obrazu a perspektivního zobrazení skutečnosti |
| - Zná principy kompozice obrazu a perspektivního zobrazení skutečnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Vyhledat a vypsat možné trikové záběry ze scénáře |
| - Vyhledat a vypsat možné trikové záběry ze scénáře |
| - Optimalizovat fotografie pomocí fotoeditačního software |
| - Optimalizovat fotografie pomocí fotoeditačního software |
| - Systematicky pojmenovat a organizovat obrazová data |
| - Systematicky pojmenovat a organizovat obrazová data |
| - Vytvořit trikový záběr s využitím zpětného chodu kamery |
| - Vytvořit trikový záběr s využitím zpětného chodu kamery |
| - Vytvořit věrohodnou digitální dokreslovačku (Matte Paint) |
| - Vytvořit věrohodnou digitální dokreslovačku (Matte Paint) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
FAULNKNER Andrew, CHAVEZ Conrad. Adobe Photoshop CC: Oficiální výukový kurz.. Computer Press. ISBN 9788025147412.
-
GIESEN Rolf. Special effects artists : a worldwide biographical dictionary of the pre-digital era with a filmograph. Jefferson, N.C. : McFarland & Company. 2008. ISBN 9780786429318.
-
kolektiv autorů. Film a filmová technika. Praha, SNTL, 1974.
-
MATTINGLY David B. The digital matte painting handbook.. http://vizualniefekty.cz/uvod/. Indianapolis: Wiley, 2011. ISBN 9780470922422.
|