|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Po uvedení do tématu digitálních technologií, nelineárních střihových programů a představení střihových pracovišť posluchači zpracovávají zadaná praktická cvičení. Konkrétní témata: - Co je to střihová skladba? - Představení střihových pracovišť a pravidel provozu. - Vazba mezi záběry, základy skladebných pravidel. - Úvodní seznámení s programem Adobe Premiere Pro. - Kdy, jak a proč stříhat? - Formáty a obecné principy komprese. - Kontinuální střihová skladba. - Tempo a rytmus. Praktická cvičení: - Společné mezioborové cvičení. - Lineární vazba mezi záběry. - Postup práce. - Technologické cvičení. - Temporytmické cvičení. - Střih jako manipulace. - Praktická zkouška z předmětu. Samostatné workshopy: - Reportáž. - Práce s mluvící hlavou. - Taneční sekvence.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Týmová práce, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vyjmenovat rozdílné dramaturgické koncepty a přístupy |
| Vyjmenovat rozdílné dramaturgické koncepty a přístupy |
| Charakterizovat práci střihače na seriálech a dlouhometrážních formátech |
| Charakterizovat práci střihače na seriálech a dlouhometrážních formátech |
| Popsat aktuální tendence v oblasti střihové skladby i obrazové postprodukce |
| Popsat aktuální tendence v oblasti střihové skladby i obrazové postprodukce |
| Detailně vysvětlit pravidla a pojmy střihové skladby |
| Detailně vysvětlit pravidla a pojmy střihové skladby |
| Vyjmenovat klíčové montážní koncepty a přístupy |
| Vyjmenovat klíčové montážní koncepty a přístupy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kolektivně spolupracovat na dlouhometrážním útvaru a seriálu |
| Kolektivně spolupracovat na dlouhometrážním útvaru a seriálu |
| Analyzovat dramaturgické body audiovizuálního díla |
| Analyzovat dramaturgické body audiovizuálního díla |
| Konstruktivně komunikovat a řešit problémy ohledně střihové skladby |
| Konstruktivně komunikovat a řešit problémy ohledně střihové skladby |
| Ústně i písemně reflektovat vlastní tvorbu |
| Ústně i písemně reflektovat vlastní tvorbu |
| Aplikovat své znalosti při odborné praxi |
| Aplikovat své znalosti při odborné praxi |
| Zpracovat zadané okruhy magisterské oborové zkoušky |
| Zpracovat zadané okruhy magisterské oborové zkoušky |
| Střihově realizovat absolventský projekt |
| Střihově realizovat absolventský projekt |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Individuální práce studentů |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Gael Chandler. Cut by cut: editing your film or video. CA, 2012. ISBN 978-161-5930-906.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jago, Maxim. Adobe Premiere Pro CC: Classroom in a Book. San Francisco, 2016. ISBN 9780134309989.
-
VALUŠIAK Josef. Základy střihové skladby.. Praha FAMU.
|