|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Ve výuce je akcentována fáze výroby audiovizuálního díla. Studenti jsou seznámeni s jednotlivými funkcemi ve výrobním štábu, vytvářením rozpočtu, natáčecího plánu, práci s technickým scénářem a technickými listy / rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací), herecké role atd./ a samotná realizace natáčení s dokumentací /dispozice, denní zprávy/, postprodukce /plánování blokace postprodukčních pracovišť a kontrola postprodukčního workflow), vysvětlení systému řízené výroby na FMK UTB. Výuka primárně pracuje s hraným celovečerním filmem, ale ve výuce jsou akcentovány rozdíly, které se týkají producentské a produkční práce na dokumentárních a animovaných filmech, televizních formátech, reklamě a internetových formátech. Studenti získají informace o VR, počítačových hrách a dalších nových formátech. Praktická cvičení: - společné mezioborové cvičení - rozbor technického scénáře - vypracování technických složek - pitching
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
| - vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
| - popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
| - popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
| - vysvětlit tvorbu rozpočtu |
| - vysvětlit tvorbu rozpočtu |
| - popsat přípravu natáčecího plánu |
| - popsat přípravu natáčecího plánu |
| - charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
| - charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - je schopen samostatně sestavit štáb |
| - je schopen samostatně sestavit štáb |
| - realizovat přípravu AVD |
| - realizovat přípravu AVD |
| - vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
| - vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
| - je schopen vést a organizovat štáb |
| - je schopen vést a organizovat štáb |
| - navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
| - navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Antologie textů k úvodům pro 1. ročník bakalářského studia. Praha, 2006.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
|