Vyučující
|
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Krcha Daniel, MgA. Ph.D.
-
Pešek Lukáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Předmět pod vedením a koordinací garanta probíhá ve skupinách. V jejich rámci studenti nejen získávají teoretické znalosti v oblasti filmové řeči, ale zároveň získávají praktické zkušenosti při realizaci dílčích cvičení ve štábech (bez vymezení profesí). Vytvořená praktická díla jsou následně detailně analyzována pedagogy i ve společné diskuzi studentů na seminářích. Konkrétní okruhy a zadání: - Jak vyprávět příběh. - Charakterizace postavy jednáním. - Filmový prostor. - Filmový čas. - Zvuková skladba. - Vyprávění pohybem kamery. - Temporytmus.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
Výsledky učení |
---|
Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
- definuje filmovou formu, základní jednotky filmu, velikosti a úhly záběrů |
- definuje filmovou formu, základní jednotky filmu, velikosti a úhly záběrů |
- vysvětlí výstavbu příběhu |
- vysvětlí výstavbu příběhu |
- najde vhodnou charakterizaci postavy |
- najde vhodnou charakterizaci postavy |
- definuje základní typy montáže, předsnímací a snímací jednoty |
- definuje základní typy montáže, předsnímací a snímací jednoty |
- vyjmenuje skladebná pravidla |
- vyjmenuje skladebná pravidla |
- vysvětlí, co je temporytmus a filmový čas |
- vysvětlí, co je temporytmus a filmový čas |
Odborné dovednosti |
---|
- využívá při tvorbě znalosti filmové formy |
- využívá při tvorbě znalosti filmové formy |
- volí vhodné základní jednotky filmu |
- volí vhodné základní jednotky filmu |
- vystaví charakter postavy |
- vystaví charakter postavy |
- využívá při tvorbě skladebná pravidla |
- využívá při tvorbě skladebná pravidla |
- volí vhodný temporytmus vyprávění |
- volí vhodný temporytmus vyprávění |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Doporučená literatura
|
-
Kališ Jan. Problematika filmových dramatických forem: výběr literatury.. Akademie múzických umění. 2. dopl. vyd. V Praze, 2004. ISBN 80-7331-006-6.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Valušiak Josef. Základy střihové skladby.. Akademie múzických umění. 5. vydání. V Praze, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
|