|
Vyučující
|
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
-
Krcha Daniel, MgA. Ph.D.
-
Pešek Lukáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět pod vedením a koordinací garanta probíhá ve skupinách. V jejich rámci studenti nejen získávají teoretické znalosti v oblasti filmové řeči, ale zároveň získávají praktické zkušenosti při realizaci dílčích cvičení ve štábech (bez vymezení profesí). Vytvořená praktická díla jsou následně detailně analyzována pedagogy i ve společné diskuzi studentů na seminářích. Konkrétní okruhy a zadání: - Jak vyprávět příběh. - Charakterizace postavy jednáním. - Filmový prostor. - Filmový čas. - Zvuková skladba. - Vyprávění pohybem kamery. - Temporytmus.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
| Základní znalosti v oblasti filmové řeči, osvojení praktických zkušenosti při realizaci dílčích cvičení. |
| Výsledky učení |
|---|
| Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
| Studenti jsou schopni vytvořit praktické dílo. |
| - definuje filmovou formu, základní jednotky filmu, velikosti a úhly záběrů |
| - definuje filmovou formu, základní jednotky filmu, velikosti a úhly záběrů |
| - vysvětlí výstavbu příběhu |
| - vysvětlí výstavbu příběhu |
| - najde vhodnou charakterizaci postavy |
| - najde vhodnou charakterizaci postavy |
| - definuje základní typy montáže, předsnímací a snímací jednoty |
| - definuje základní typy montáže, předsnímací a snímací jednoty |
| - vyjmenuje skladebná pravidla |
| - vyjmenuje skladebná pravidla |
| - vysvětlí, co je temporytmus a filmový čas |
| - vysvětlí, co je temporytmus a filmový čas |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívá při tvorbě znalosti filmové formy |
| - využívá při tvorbě znalosti filmové formy |
| - volí vhodné základní jednotky filmu |
| - volí vhodné základní jednotky filmu |
| - vystaví charakter postavy |
| - vystaví charakter postavy |
| - využívá při tvorbě skladebná pravidla |
| - využívá při tvorbě skladebná pravidla |
| - volí vhodný temporytmus vyprávění |
| - volí vhodný temporytmus vyprávění |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Supervize na pracovišti |
| Supervize na pracovišti |
|
Doporučená literatura
|
-
Kališ Jan. Problematika filmových dramatických forem: výběr literatury.. Akademie múzických umění. 2. dopl. vyd. V Praze, 2004. ISBN 80-7331-006-6.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Valušiak Josef. Základy střihové skladby.. Akademie múzických umění. 5. vydání. V Praze, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
|