|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
|
Obsah předmětu
|
Interaktivní seminář zaměřený na praktickou práci studentů v daném ročníku. Kolektivní a individuální konzultace, studenti se vztahují i k podkladům ostatních. Stádium dokončování absolventských filmů a teoretických prací, zúročení znalostí a zkušeností nabytých za celou dobu studia. Analýza hrubého natočeného materiálu a jednotlivých verzí střihu s demonstrací toho, jak různá pojetí montáže a střihu mohou proměňovat podobu a vyznění filmu a to včetně příkladů z již hotových či dokončovaných profesionálních filmů. Pozornost bude věnována rovněž dalším složkám post-produkce (hudba, zvukové stopy, mix, triky, vizuální efekty, grafika, plakát). Analýza a přepisování, dopisování, upravování posledních verzí magisterské teoretické práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 124 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Schopnost dlouhodobé a koncentrované práce individuálního i skupinového charakteru. |
| Schopnost dlouhodobé a koncentrované práce individuálního i skupinového charakteru. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student má hlubší vědomosti z oblasti analýzy filmového díla, dramaturgie i scenáristiky ale i filosofie a společenských věd, které je schopen fundovaně aplikovat ve své profesi. |
| Student má hlubší vědomosti z oblasti analýzy filmového díla, dramaturgie i scenáristiky ale i filosofie a společenských věd, které je schopen fundovaně aplikovat ve své profesi. |
| -režijní metody hraného filmu -režijní metody dokumentárního filmu -práce s hercem -práce se sociálním hercem -kontinuální a diskontinuální montáž |
| -režijní metody hraného filmu -režijní metody dokumentárního filmu -práce s hercem -práce se sociálním hercem -kontinuální a diskontinuální montáž |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -režie hraného žánrového filmu -režie hraného anti-žánrového filmu -režie žánrového dokumentárního filmu -režie ant-žánrového dokumentárního filmu -analýza hrubého materiálu |
| -režie hraného žánrového filmu -režie hraného anti-žánrového filmu -režie žánrového dokumentárního filmu -režie ant-žánrového dokumentárního filmu -analýza hrubého materiálu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Antonioni, M. Kuželník u Tiberu. ISBN 605-22-855.
-
Bergman, I. Laterna Magica. ISBN 01-110-91.
-
BESSY, Maurice. Orson Welles. Orbis.
-
Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
-
Bresson, Robert. Poznámky o kinematografu. Dauphin - Praha.
-
Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
-
EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
-
Epstein, Jean. Poetika obrazů. Herrmann a synové - Praha.
-
Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
-
Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
-
Godard, Jean-Luc. Jean-Luc Godard - texty a rozhovory. Vyd. 1. Jihlava : JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
-
Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
-
K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
-
Truffaut, Francois. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. ISBN 59-227-83.
|