|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Analytický seminář probíhá ve formě čtyř koncentrovaných bloků, ve kterých se zaměříme na způsoby myšlení a psaní o filmu, práci s pojmy a schopnosti argumentace a analytického myšlení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student*ka umí vyjmenovat různé analytcké metody |
| - student*ka umí vyjmenovat různé analytcké metody |
| - student*ka zná spektrum analytických přístupů |
| - student*ka zná spektrum analytických přístupů |
| - umí charakterizovat klíčové parametry pro volbu analytické metody |
| - umí charakterizovat klíčové parametry pro volbu analytické metody |
| - umí vysvětlit specifika analytických metod ve vztahu ke konkrétním zadáním (filmům) |
| - umí vysvětlit specifika analytických metod ve vztahu ke konkrétním zadáním (filmům) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: |
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: |
| - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější analytickou metodu pro konkrétní zadání |
| - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější analytickou metodu pro konkrétní zadání |
| - zvládne aplikovat zvolenou analytickou metodu / metody na konkrétní zadání (film) |
| - zvládne aplikovat zvolenou analytickou metodu / metody na konkrétní zadání (film) |
| - analyzuje konkrétní umělecká díla danými metodami |
| - analyzuje konkrétní umělecká díla danými metodami |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
ANGER, Jiří, ed. a BABOROVSKÁ, Sandra, ed. Myslet filmem = Thinking through film.. Praha: Galerie hlavního města Prahy, 2023. ISBN 978-80-7010-194-0.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
ELSAESSER, Thomas a HAGENER, Malte. Film theory: an introduction through the senses. 2nd edition. New York: Routledge, Taylor & Francis group. 2015.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
-
MARTIN, Andrew. Mizanscéna a filmový styl. Praha, 2019. ISBN 978-80-7331-510-8.
|