|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Paralelní montáž (křížový střih) - Dialog, odposlechnutý dialog, - Dialogové cvičení - Inspirace prostředím, rekvizity - Postava a její trojrozměrnost - Filmová analýza - Neoformalistická filmová analýza
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se seznámí s: - scenáristické postupy a strategie (námět, bodový scénář, treatment, evropská vs. americká norma psaní scénářů) - zákonitosti tvorby dramatické postavy (S. Field, L. Egri) - základní doporučení pro psaní dialogů - 6 mody reprezentace v dokumentárním filmu podle Billa Nicholse - dramaturgické teorie (trojaktové vyprávění, teorie beatů, Aristotelská struktura) |
| Student se seznámí s: - scenáristické postupy a strategie (námět, bodový scénář, treatment, evropská vs. americká norma psaní scénářů) - zákonitosti tvorby dramatické postavy (S. Field, L. Egri) - základní doporučení pro psaní dialogů - 6 mody reprezentace v dokumentárním filmu podle Billa Nicholse - dramaturgické teorie (trojaktové vyprávění, teorie beatů, Aristotelská struktura) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dovede analyzovat strukturu vyprávění - umí vytvořit trojrozměrnou dramatickou postavu - zvládne úpravy a tvorbu dialogů dramatických postav - dokáže aplikovat teorii šesti modů reprezentace podle B. Nicholse - dokáže analyzovat strukturální problémy ve vyprávění a navrhnout řešení |
| - dovede analyzovat strukturu vyprávění - umí vytvořit trojrozměrnou dramatickou postavu - zvládne úpravy a tvorbu dialogů dramatických postav - dokáže aplikovat teorii šesti modů reprezentace podle B. Nicholse - dokáže analyzovat strukturální problémy ve vyprávění a navrhnout řešení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bazin, André. Co je to film. Praha : ČSFÚ, 1979.
-
Carriere, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Praha : NFA, 1995. ISBN 80-7004-081-5.
-
Cigánek, Jan. Vybrané kapitoly ze světové literatury. Praha : SPN, 1982.
-
Císař, Jan. Základy dramaturgie. Praha : SPN, 1986.
-
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 59-014-94.
-
Gray, P., Scott, K. S. Chemical Oscillations and Instabilities. Oxford : Oxford University Press, 2001. ISBN 0198558643.
-
Mathausová, Milena. 12 pádů scénáristiky. Praha : Victoria Publishing, 1996. ISBN 80-7187-071-4.
-
Wajda, Andrzej. Moje filmy. Olomouc, Votobia, 1996. ISBN 80-7198-128-2.
|