|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do zvukové skladby v animovaném filmu. 2. Zvuk jako dramatický nástroj: Teorie a praxe využití zvuku pro posílení emocí a příběhu. 3. Spolupráce se zvukaři a hudebními skladateli: Komunikace a role režiséra v procesu zvukového designu. 4. Praktické aspekty zvukového zpracování: Nahrávání dialogů, tvorba zvukových efektů a kompozice hudby. 5. Analýza zvukových stop: Rozbor a interpretace zvukového symbolizmu v animovaných filmech.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
| základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Monaco, James. Jak číst film : svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha : Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
|