|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk, jeho podoba a řeč těla. 2. Chůze, stání, sezení, ležení. 3. Proxemika, posturika, gestika, mimika. 4. Výtvarné řešení pohybové kresby. 5. Způsob dívání se a zkoumání viděného.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost základů anatomie. |
| znalost základů anatomie. |
| umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku |
| umí ke specifické postavě přiřadit vhodné výtvarné řešení, které by zesílilo její charakteristiku |
| dokáže popsat, čeho si je třeba intenzivně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu |
| dokáže popsat, čeho si je třeba intenzivně všímat u postavy pro užití v animovaném filmu |
| umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem |
| umí správně zvolit kterou část těla či oděvu zvýraznit, zesílit, podpořit pro kýžený vizuálně intelektuální dojem |
| dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat |
| dovede vysvětlit čím daný člověk působí na své okolí jako právě takový - čte jeho charakterové znaky a dovede je pojmenovat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě |
| vytvořit kresbu popisující viděné ve zvýrazněné podobě |
| doplnit kresbu analytickými postřehy |
| doplnit kresbu analytickými postřehy |
| analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby |
| analyzovat viděné v pohybu a následně převést podstatné do kresby |
| propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou |
| propojovat v kresbě typologii a specifickou akci, vyprávět kresbou |
| umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného. |
| umí účelně využívat různých výtvarných technik a nástrojů pro zesílení informací a emocí z viděného. |
| dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
| dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Ballestar, V. B., Vigué, J. Skici. Čestice : Rebo, 2005. ISBN 80-7234-431-5.
-
Ballester, V. B., Vigué, J. Kresba. Praha : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-411-0.
-
Barber, Barrington. Základy portrétování: praktický a inspirativní kurz. Praha: Svojtka & Co., 2005. ISBN 807352-247-0.
-
Constanceová, Diana. Jak kreslit lidské tělo. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-565-2.
-
De Reyna, Rudy. Základy kresby a malby : jak kreslit a malovat co vidím okolo. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co, 2004. ISBN 8073520974.
-
Parramón, José M. Jak kreslit uhlem, tužkou a křídou. Praha : Jan Vašut, 2000. ISBN 80-7236-164-3.
-
Zrzavý J. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
|