|
Vyučující
|
-
Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
-
Štrobl Ivan, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rytmické cvičení (práce s těžištěm a hmotností, materiály) - postava při pracovní činnosti. 2. Tempo rytmické cvičení - postava v prostředí v teporytmickém pohybovém spojení s hudbou. 3. Charakterová animace - vystižení charakteru v krátké herecké scéně. 4. Semestrální animovaný film.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 104 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 196 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 75 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Výsledky učení |
|---|
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
| dovede vysvětlit pojem character design |
| dovede vysvětlit pojem character design |
| definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
| definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
| vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
| vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
| dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
| dovede vytvořit character design |
| dovede vytvořit character design |
| realizovat charakterovou animaci |
| realizovat charakterovou animaci |
| využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
| využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|