|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní funkce programu, střih obrazu a zvuku, transformace, animační klíče, export 2. Selekce, barevné úpravy, ořez, export 3. Uživatelské prostředí a jeho nastavení, animace textu a jeho editace 4. Kamera, 3D vrstvy, import zdrojových souborů, tvorba panoramy 5. Nástroje pro tvorbu ve stylu motion graphic, animace tvarů, linek, tvorba textury 6. Práce s tvary, příprava vektorové grafiky pro animaci, export 7. Plugin DUIK, tvorba digitální loutky a její rigging, animace loutky 8. Tracking 2D, tracking 3D do videa, barevná úprava obrazu 9. Compositing, volby prolnutí, masky, animace importovaných fotek, videa a textur
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza uměleckého díla
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
| základní orientace v dílčích složkách audiovizuálního díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost základních i pokročilých funkcí specializovaného softwaru pro tvorbu a editaci 2D animace a videa (např. Adobe After Effects, Toon Boom Harmony, TVPaint). |
| Znalost základních i pokročilých funkcí specializovaného softwaru pro tvorbu a editaci 2D animace a videa (např. Adobe After Effects, Toon Boom Harmony, TVPaint). |
| Porozumění principům digitální 2D animace v kontextu reklamní a propagační tvorby. |
| Porozumění principům digitální 2D animace v kontextu reklamní a propagační tvorby. |
| Znalost základních animačních technik a jejich digitálních variant (např. cut-out animace, frame-by-frame, motion graphics). |
| Znalost základních animačních technik a jejich digitálních variant (např. cut-out animace, frame-by-frame, motion graphics). |
| Schopnost rozlišit žánrové a tematické požadavky na vizuální styl animace. |
| Schopnost rozlišit žánrové a tematické požadavky na vizuální styl animace. |
| Znalost produkčních a postprodukčních standardů v oblasti komerční audiovizuální tvorby. |
| Znalost produkčních a postprodukčních standardů v oblasti komerční audiovizuální tvorby. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost vytvářet a editovat digitální 2D animaci podle zadaných technických a estetických parametrů. |
| Schopnost vytvářet a editovat digitální 2D animaci podle zadaných technických a estetických parametrů. |
| Aplikace různých animačních technik v rámci jednoho projektu s důrazem na plynulost a funkčnost výsledné animace. |
| Aplikace různých animačních technik v rámci jednoho projektu s důrazem na plynulost a funkčnost výsledné animace. |
| Přizpůsobení výtvarného stylu animace konkrétnímu účelu, publiku a distribučnímu prostředí. |
| Přizpůsobení výtvarného stylu animace konkrétnímu účelu, publiku a distribučnímu prostředí. |
| Efektivní využívání softwarových nástrojů pro plánování, časování a export animace v odpovídající kvalitě. |
| Efektivní využívání softwarových nástrojů pro plánování, časování a export animace v odpovídající kvalitě. |
| Realizace krátkých reklamních či propagačních animací od konceptu až po finální výstup. |
| Realizace krátkých reklamních či propagačních animací od konceptu až po finální výstup. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Analýza uměleckého díla |
| Týmová práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
|