|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Příkladové analýzy mizanscény a režie vybraných animovaných snímků/poetiky vybraných tvůrců 2. Volná tvorba na téma, výtvarné zkoušky, moodboard, texty, rešerše, literatura, ohledávání tématu, beatboardy, storyboardy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 70 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| dovede zvolit vhodnou techniku animované tvorby pro zesílení kýženého sdělení |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| umí si vytvořit studijní materiály, podklady tak, aby z nich vzešla kvalitní animace |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| dovede uvést různé příklady pozoruhodné animace a výtvarných řešení k danému tématu |
| umí analyzovat text pro účel animované tvorby |
| umí analyzovat text pro účel animované tvorby |
| umí si vytvářet rešerše napříč médii k danému tématu, směrem k animované tvorbě |
| umí si vytvářet rešerše napříč médii k danému tématu, směrem k animované tvorbě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| při své tvorbě pracuje s různými technikami tak, aby posiloval význam animovaného vyprávění |
| realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| realizovat animaci která vybízí k myšlení a pociťování |
| realizovat animaci která tematizuje čas |
| realizovat animaci která tematizuje čas |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| pracuje s mluveným/psaným slovem a s pohyblivým obrazem - užívá je tak, aby byly využity ve svých přednostech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Malvern Praha, 2009. ISBN 9788086702612.
-
Barthes, R. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004.
-
Barthes, Roland. Světlá komora : poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha : Fra, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
-
BEAUMONT, L. Writing for animation. Bloomsbury Publishing Plc. 2021.
-
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
-
Činátlová, Blanka. Příběh těla. 1. vyd. Příbram : Pistorius & Olšanská, 2009. ISBN 978-80-87053-36-2.
-
Hodrová, Daniela. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
KUNDERA, Milan. Zahradou těch, které mám rád. Brno: Atlantis, 2014. ISBN 978-80-7108-346-7.
-
Manguel, Alberto. Čtení obrazů : o čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. 1. vyd. Brno : Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
|