|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. humor a smích 2. napětí a strach 3. analýza herectví v animovaném filmu (posturika, proxemika, gestika, mimika) 4. žánrové stereotypy 5. zvuk v animovaném filmu 6. střih v animovaném filmu 7. příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu 8. příkladová analýza vybraného celovečerního animovaného filmu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
| student umí definovat co je, či může být nositelem komiky v animovaném filmu |
| student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
| student umí popsat jakými prostředky dosáhnout znepokojení a strachu v animovaném filmu |
| student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
| student dovede popsat mizanscénu vhodnou pro komickou scénu č naopak pro scénu znepokojivou. |
| umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
| umí popsat jakými prostředky ve vyprávění a mizanscéně můžeme v divákovi vyvolat napětí |
| dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
| dokáže vysvětlit co je aktová/trojaktová struktura ve vyprávění |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
| student umí vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem všech zásadních informací a emocí které chce vyjádřit |
| student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
| student dovede vytvořit obrázkový scénář, který je nositelem kýžené myšlenky |
| student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
| student v obrázkovém scénáři dovede vytvořit pocit napětí |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti aktové, tříaktové struktury vyprávění, Aristotelovského dělení či Cesty hrdiny |
| student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
| student aplikuje své znalosti z teorie mizanscény, záběrování a pohybu kamery v animovaném filmu, aby povýšil své vypravěčské dovednosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
-
Hodrová, Daniela. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
Hooks, Ed. Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 978-0-203-81622-6.
-
LYONS, Jonathan. Comedy for animators. Burlington, MA: Focal Press. 2015.
-
McCULLEN, Sam. Picturebook Makers. PICTUS. 2022.
-
Norštejn, Jurij. Sníh na trávě I. AMU Praha, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
-
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. Orbis, Praha, 1967.
|