|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. pohybovky-kresba-malba podle živého modelu 2. anatomie, nadsázka a stylizace ve figurální malbě/kresbě 3. kresba figury z paměti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná různá figurální zobrazení, stylizace postav a umí popsat jejich specifika |
| zná různá figurální zobrazení, stylizace postav a umí popsat jejich specifika |
| umí definovat co je pro jakou emoci či gesto podstatné k jejímu správnému přečtení/zachycení |
| umí definovat co je pro jakou emoci či gesto podstatné k jejímu správnému přečtení/zachycení |
| umí charakterizovat různé výtvarné techniky a nástroje a jejich účelné využití při kresbě či malbě postavy a přenosu emocí/informací na diváka |
| umí charakterizovat různé výtvarné techniky a nástroje a jejich účelné využití při kresbě či malbě postavy a přenosu emocí/informací na diváka |
| definovat co je pro určitou typologii postavy určujícím prvkem při jejím výtvarném zpracování, aby vyzněla kýženým dojmem |
| definovat co je pro určitou typologii postavy určujícím prvkem při jejím výtvarném zpracování, aby vyzněla kýženým dojmem |
| umí definovat co je nutné pro to, aby divák považoval zobrazení za lidskou postavu/charakter |
| umí definovat co je nutné pro to, aby divák považoval zobrazení za lidskou postavu/charakter |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student dokáže nakreslit postavu zpaměti z libovolného úhlu a v libovolné pozici |
| student dokáže nakreslit postavu zpaměti z libovolného úhlu a v libovolné pozici |
| umí vytvořit charakterovou kresbu/malbu vyjadřující určitou emoci |
| umí vytvořit charakterovou kresbu/malbu vyjadřující určitou emoci |
| aplikuje své znalosti působení různých výtvarných technik pro zesílení vizuálního/emocionálního účinku |
| aplikuje své znalosti působení různých výtvarných technik pro zesílení vizuálního/emocionálního účinku |
| experimentuje s formami figurálního zobrazení |
| experimentuje s formami figurálního zobrazení |
| vytváří pohybové kresby které zachycují typologii člověka, specifika jeho pohybů |
| vytváří pohybové kresby které zachycují typologii člověka, specifika jeho pohybů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
BELL, Julian, Julia BALCHIN a Claudia TOBIN. Ways of drawing: artists' perspectives and practices. London: in collaboration with the Royal Drawing School, 2019. ISBN 0500021902.
-
BRIDGMAN, George Brant. Constructive anatomy. Dover Publication, 1973. ISBN 9780486211046.
-
Edmunds, R. David. Frederick E. Hoxie, Neal Salisbury. The People: A History of Native America. Boston: Houghton Mifflin Company, 2006.
-
LAURICELLA, Michel, DEER, Marie. Morpho: anatomy for artists. San Rafael, CA: Rocky Nook, 2018. ISBN 9781681983745.
-
LAURICELLA, Michel. Morpho, artists anatomy: clothing folds and creases. San Rafael, CA: Rocky Nook, 2022. ISBN 9781681988474.
-
PETŘÍČEK, Radek. Výtvarná anatomie. 2. vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-282-4.
|