|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obrazová řeč ve spektru výtvarného a užitého umění. 2. Obrazové sdělení - výtvarný a grafický projev, souvztažnost mezi znaky. 3. Slovo jako opora obrazové řeči, slovní vyjádření a obrazový zástupný znak. 4. Obrazové pole a intertextové pole. 5. Médium jako nositel obrazového sdělení. 6. Obrazová řeč a písmový znak. 7. Čas v umění, čas vyjádření, čas obsahu. 8. Typologie opakování, série, seriál.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
| Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit výtvarnou koncepci obrazového sdělení v odlišných médiích |
| vysvětlit výtvarnou koncepci obrazového sdělení v odlišných médiích |
| popsat ilustraci jako obrazové sdělení v odlišných médiích |
| popsat ilustraci jako obrazové sdělení v odlišných médiích |
| definovat obrazovou interpretace literární předlohy |
| definovat obrazovou interpretace literární předlohy |
| osvojit obrazovou interpretaci literární předlohy |
| osvojit obrazovou interpretaci literární předlohy |
| charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout výtvarnou koncepci obrazového sdělení v odlišných médiích |
| navrhnout výtvarnou koncepci obrazového sdělení v odlišných médiích |
| realizovat ilustraci jako obrazové sdělení v odlišných médiích |
| realizovat ilustraci jako obrazové sdělení v odlišných médiích |
| aplikovat obrazovou interpretace literární předlohy |
| aplikovat obrazovou interpretace literární předlohy |
| vyřešit obrazovou interpretaci a formu realizace literární předlohy |
| vyřešit obrazovou interpretaci a formu realizace literární předlohy |
| realizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| realizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Berger, John. O pohledu. Agite/Fra, 2009. ISBN 978-80-86603-81-0.
-
Didi-Huberman, Georges. Ninfa moderna. Agite/Fra, 2009. ISBN 978-80-86603-84-1.
-
ECO, Umberto. Jak cestovat s lososem a jiné eseje. Argo Praha, 2017. ISBN 978-80-257-2167-4.
-
ECO, Umberto. Od hlouposti k šílenství. Argo Praha, 2016. ISBN 978-80-257-1933-6.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Labyrint, 2012. ISBN 978-80-87260-31-9.
|