|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Statický obraz jako předstupeň pro vyprávění v čase nebo vyprávění v obrazovém sledu. 1. Vnímání a rozpoznávání, figura a její forma a obsah. 2. Typologie a charakteristika figury pomocí ikonických znaků. 3. Popisná a expresivní kresba figury ve shodě jejího gesta, řeči těla. 4. Figura a akce, figura a její činnost, figura v aktivní a pasivní činnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
| Pokročilá řemeslná dovednost v kresbě a teoretickém základu práce se znaky v obraze. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat znázorňování skutečnosti v kontextu doby a technologie |
| popsat znázorňování skutečnosti v kontextu doby a technologie |
| charakterizovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
| charakterizovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
| charakterizovat výtvarný styl v kontextu doby a technologie, materiálu |
| charakterizovat výtvarný styl v kontextu doby a technologie, materiálu |
| definovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
| definovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
| osvojit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
| osvojit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat znázorňování skutečnosti v kontextu současné technologie |
| aplikovat znázorňování skutečnosti v kontextu současné technologie |
| aplikovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
| aplikovat výtvarné zobrazování jako explicitní nebo fakultativní sdělení |
| navrhnout výtvarný styl v kontextu současné technologie, materiálu a tématu |
| navrhnout výtvarný styl v kontextu současné technologie, materiálu a tématu |
| realizovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
| realizovat kompozici znaků, figur a aktérů v prostoru |
| vyřešit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
| vyřešit specifika statického obrazového sdělení jako předstupeň vyprávění v obrazovém sledu a časové sekvenci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Malvern Praha, 2009. ISBN 9788086702612.
-
Daniela Hodrová. Chvála schoulení. Malvern Praha, 2011. ISBN 9788086702919.
-
Eco, U. Dějiny krásy. Praha : Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.
-
Merleau-Ponty, Maurice. Svět vnímání. Oikoymenh, 2008. ISBN 978-80-7298-287-5.
-
Umberto Eco. Bludiště seznamů. Argo Praha, 2009. ISBN 978-80-257-0164-5.
-
Umberto ECO. Dějiny ošklivosti. Argo Praha, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.
|