|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Jednotlivá praktická cvičení budou akcentovat originalitu, tvůrčí přístup studenta, řemeslnou zručnost, výtvarnou osobitost. Podstatná bude práce s rytmem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilé řemeslné dovednosti v oblasti tvorby animovaného díla. |
| Pokročilé řemeslné dovednosti v oblasti tvorby animovaného díla. |
| Výsledky učení |
|---|
| Porozumění významným tvůrcům a filmům, které formovaly tuto oblast. |
| Porozumění významným tvůrcům a filmům, které formovaly tuto oblast. |
| Seznámení s různými technikami, jako je stop-motion, digitální animace, koláže, a jejich využití pro tvorbu experimentálního obsahu. |
| Seznámení s různými technikami, jako je stop-motion, digitální animace, koláže, a jejich využití pro tvorbu experimentálního obsahu. |
| Získání teoretických znalostí o experimentálním animovaném filmu, včetně různých estetických přístupů a konceptů. |
| Získání teoretických znalostí o experimentálním animovaném filmu, včetně různých estetických přístupů a konceptů. |
| Schopnost analyzovat a interpretovat experimentální animované filmy s důrazem na vizuální a zvukové prvky. |
| Schopnost analyzovat a interpretovat experimentální animované filmy s důrazem na vizuální a zvukové prvky. |
| Porozumění místu experimentálního animovaného filmu v rámci uměleckého světa a jeho vztahu k jiným médiím. |
| Porozumění místu experimentálního animovaného filmu v rámci uměleckého světa a jeho vztahu k jiným médiím. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost vytvářet experimentální animace s využitím různých technik a nástrojů. |
| Schopnost vytvářet experimentální animace s využitím různých technik a nástrojů. |
| Schopnost vytvářet nekonvenční a inovativní obsah a vyzkoušet nové přístupy. |
| Schopnost vytvářet nekonvenční a inovativní obsah a vyzkoušet nové přístupy. |
| Praktické dovednosti v manipulaci s vizuálními a zvukovými prvky pro tvorbu výrazných filmů. |
| Praktické dovednosti v manipulaci s vizuálními a zvukovými prvky pro tvorbu výrazných filmů. |
| Schopnost hodnotit a analyzovat vlastní i práce jiných studentů v kurzu. |
| Schopnost hodnotit a analyzovat vlastní i práce jiných studentů v kurzu. |
| Dovednost prezentovat vlastní experimentální animace a aktivně se účastnit diskuzí o tvorbě a konceptech. |
| Dovednost prezentovat vlastní experimentální animace a aktivně se účastnit diskuzí o tvorbě a konceptech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Harris, Miriam. Experimental animation: from analogue to digital. New York: Routledge, 2019.
-
Rogers, Holly. The music and sound of experimental film. NY: Oxford University Press, 2017.
-
Russett, Robert. Experimental animation: origins of a new art. N.Y.: Da Capo Press, 1976.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
|