|
Vyučující
|
-
Černý Michal, JUDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obecně o veřejnoprávní regulaci médií: Úvod do problematiky, základní druhy a oblasti regulace. 2. Veřejnoprávní regulace televizního a rozhlasového vysílání, VoD a obchodních sdělení (reklama, product placement, teleshopping apod.). 3. Veřejnoprávní regulace filmové výroby, distribuce a audiovizuálních archiválií; související otázky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zkoušku
- 49 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva . |
| Znalost obecné právní teorie a občanského a autorského práva . |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice. |
| Rozumí základním právním předpisům regulujícím média v České republice. |
| Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií. |
| Orientuje se v terminologii a teoretických konceptech veřejnoprávní regulace médií. |
| Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií. |
| Rozlišuje souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými právními předpisy v oblasti médií. |
| Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií. |
| Získá vhled do aktuálních praktických aspektů právní regulace médií. |
| Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média. |
| Je obeznámen/a s nejnovějšími informacemi v oblasti veřejnoprávního média. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích. |
| Umí aplikovat právní předpisy týkající se médií v praktických situacích. |
| Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií. |
| Dokáže používat odbornou terminologii v oblasti veřejnoprávní regulace médií. |
| Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií. |
| Rozumí konkrétním souvislostem mezi různými právními předpisy v oblasti médií. |
| Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií. |
| Má schopnost analyzovat praktické aspekty veřejnoprávní regulace médií. |
| Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva. |
| Je schopen/a aktualizovat své znalosti o novinkách v oblasti mediálního práva. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech.. Ostrava: Key Publishing, 2011. ISBN 9788087255537.
-
MORAVEC, Ondřej. Mediální právo v informační společnosti.. Praha: Leges, s.r.o., 2013. ISBN 978-80-87576-52-6.
-
POUPEROVÁ, Olga. Regulace médií.. Praha: Leges, s.r.o., 2010. ISBN 9788087212486.
-
ROZEHAL, Aleš. Mediální právo. Plzeň: Aleš Čeněk, 2012. ISBN 978-80-7380-382-7.
|