|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kresba zvířat. 2. Pohybovky v ateliéru. 3. Pohybovky ve městě. 4. Tvorba figurek. 5. Rozvíjení tématu výtvarnými prostředky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 49 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Pokročilejší kresebné dovednosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dovede přiřadit vhodný výtvarný přístup, techniku, stylizaci k danému tématu |
| dovede přiřadit vhodný výtvarný přístup, techniku, stylizaci k danému tématu |
| dovede číst obraz, analyzovat jeho slabá místa a navrhnout účinná řešení |
| dovede číst obraz, analyzovat jeho slabá místa a navrhnout účinná řešení |
| umí uvést důvody proč zvolil takové výtvarné řešení a co tím sledoval |
| umí uvést důvody proč zvolil takové výtvarné řešení a co tím sledoval |
| dovede uvést výtvarníky, kteří se podobnými motivy výtvarně zabývaly a uvést jejich pozoruhodná řešení |
| dovede uvést výtvarníky, kteří se podobnými motivy výtvarně zabývaly a uvést jejich pozoruhodná řešení |
| dovede vysvětlit co je u daného motivu pro něj/ni podstatné, podnětné pro jeho výtvarné zobrazení/ ztvárnění |
| dovede vysvětlit co je u daného motivu pro něj/ni podstatné, podnětné pro jeho výtvarné zobrazení/ ztvárnění |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracuje s tvaroslovím, barvami, technikou tak aby co nejsilněji reprodukoval svůj pohled na věc |
| pracuje s tvaroslovím, barvami, technikou tak aby co nejsilněji reprodukoval svůj pohled na věc |
| dovede výtvarně uchopit daný námět tak, aby předával kýžené informace |
| dovede výtvarně uchopit daný námět tak, aby předával kýžené informace |
| dovede analyzovat viděné a následně výtvarně odvyprávět, kultivovaně zesílit, rozehrát |
| dovede analyzovat viděné a následně výtvarně odvyprávět, kultivovaně zesílit, rozehrát |
| dovede pokračovat a rozvíjet výtvarně i konceptuálně skici vytvořené v hodinách. |
| dovede pokračovat a rozvíjet výtvarně i konceptuálně skici vytvořené v hodinách. |
| dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
| dovede vytvořit finální dílo vycházející/poučené ze skic |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Ballestar, V. B., Vigué, J. Skici. Čestice : Rebo, 2005. ISBN 80-7234-431-5.
-
Ballester, V. B., Vigué, J. Kresba. Praha : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-411-0.
-
Barber, Barrington. Základy portrétování: praktický a inspirativní kurz. Praha: Svojtka & Co., 2005. ISBN 807352-247-0.
-
Constanceová, Diana. Jak kreslit lidské tělo. Praha : Svojtka a Co., 2002. ISBN 80-7237-565-2.
-
De Reyna, Rudy. Základy kresby a malby : jak kreslit a malovat co vidím okolo. 1. české vyd. Praha : Svojtka & Co, 2004. ISBN 8073520974.
-
Parramón, José M. Jak kreslit uhlem, tužkou a křídou. Praha : Jan Vašut, 2000. ISBN 80-7236-164-3.
-
Zrzavý J. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
|