|
Vyučující
|
-
Zeman Michal, doc. ak. mal.
-
Štrobl Ivan, MgA.
-
Brokl Jakub, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zapojení jednotlivých specifických složek animace (zvuk, střih, kamera). 2. Uplatnění filmových žánrů při tvorbě audiovizuálního díla. 3. Pokročilá práce s typologií postav a charakterovou animací. 4. Charakterová animace napříč technologiemi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 66 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 104 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 130 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat normu čitelnosti zobrazeného znaku podle psaného slova |
| definovat normu čitelnosti zobrazeného znaku podle psaného slova |
| definovat normu stylizace zobrazené figury |
| definovat normu stylizace zobrazené figury |
| charakterizovat uspořádání obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
| charakterizovat uspořádání obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
| analyzovat literární předlohu pro obrazovou skladbu |
| analyzovat literární předlohu pro obrazovou skladbu |
| charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| charakterizovat obrazovou skladbu podle literární předlohy v animované tvorbě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout výtvarný styl a formu realizace podle psaného slova |
| navrhnout výtvarný styl a formu realizace podle psaného slova |
| rozlišit normu popisnosti výtvarného vyjádření figury |
| rozlišit normu popisnosti výtvarného vyjádření figury |
| aplikovat stylizovanou skladbu znaků pro animovaný film |
| aplikovat stylizovanou skladbu znaků pro animovaný film |
| vyřešit obrazovou skladbu podle literární předlohy pro animovaný film |
| vyřešit obrazovou skladbu podle literární předlohy pro animovaný film |
| realizovat skladbu obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
| realizovat skladbu obrazového sdělení podle slovesného vyjádření |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Beiman, Nancy. Animated performance: bringing imaginary animal, human and fantasy characters to life. Required reading range: module reader, 2010. ISBN 9782940373819.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Dovniković, Borivoj. Škola kresleného filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007. ISBN 978-80-7331-105-6.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|