|
Vyučující
|
-
Zeman Michal, doc. ak. mal.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obrazová a slovesná řeč v animované tvorbě. 2. Ilustrace a slovo v audiovizuální tvorbě. 3. Ilustrace jako prostředek obrazového sdělení v čase. 4. Ilustrace a její pozice v médiích. 5. Obrazová vyprávění v jednotlivých plánech statického obrazu. 6. Obrazová skladba, obrazové sdělení ve sledu obrazových polí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kresebné dovednosti, výtvarná osobitost. |
| Kresebné dovednosti, výtvarná osobitost. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit výtvarný styl a formu realizace |
| vysvětlit výtvarný styl a formu realizace |
| osvojit výtvarný projev od popisnosti až po výtvarnou stylizaci |
| osvojit výtvarný projev od popisnosti až po výtvarnou stylizaci |
| definovat normu stylizace a čitelnost znaku, estetickou normu |
| definovat normu stylizace a čitelnost znaku, estetickou normu |
| popsat uspořádání znaků do obrazového sdělení a prototypu |
| popsat uspořádání znaků do obrazového sdělení a prototypu |
| charakterizovat prototyp jako předstupeň obrazové složky animovaného filmu |
| charakterizovat prototyp jako předstupeň obrazové složky animovaného filmu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout výtvarný styl a formu realizace |
| navrhnout výtvarný styl a formu realizace |
| rozlišit výtvarný styl popisnosti k výtvarné stylizace |
| rozlišit výtvarný styl popisnosti k výtvarné stylizace |
| realizovat normu stylizace, čitelnost znaku a estetickou normu |
| realizovat normu stylizace, čitelnost znaku a estetickou normu |
| vyřešit uspořádání znaků do obrazového sdělení a prototypu |
| vyřešit uspořádání znaků do obrazového sdělení a prototypu |
| aplikovat prototyp jako stupeň obrazové složky pro animovaný film |
| aplikovat prototyp jako stupeň obrazové složky pro animovaný film |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
Anima Mundi / J. Wiedemann. Animation Now!. Kolín / R. Taschen, 2004. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Eco, U. Dějiny krásy. Praha : Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.
-
Norštejn, Jurij. Sníh na trávě I. AMU Praha, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
-
Poš, Jan. Výtvarníci animovaného filmu. Praha : Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1.
-
Sdružení přátel odborného filmového tisku. Animace a doba 1955 - 2000. Praha, Film a doba, 2004.
-
Umberto Eco. Bludiště seznamů. Argo Praha, 2009. ISBN 978-80-257-0164-5.
-
Umberto ECO. Dějiny ošklivosti. Argo Praha, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.
|