|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz se zaměřuje na podrobnou analýzu vývoje hraného filmu v průběhu různých dekád 20. století. Během semestru se budou zkoumat klíčové mezníky, tituly a tvůrci, kteří formovali filmovou historii v následujících dekádách: 1. Dekáda 1960-1969: Období nových vln a velkých autorů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Výsledky učení |
|---|
| rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
| rozlišit charakteristické rysy probíraných tvůrců |
| charakterizovat žánry a jejich prvky |
| charakterizovat žánry a jejich prvky |
| vyjmenovat možná reprezentativní díla k probíraným dekádám |
| vyjmenovat možná reprezentativní díla k probíraným dekádám |
| vyjmenovat možné reprezentativní tvůrce k probíraným dekádám |
| vyjmenovat možné reprezentativní tvůrce k probíraným dekádám |
| orientovat se v základních představitelích kinematografie |
| orientovat se v základních představitelích kinematografie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit vlastní argumentaci |
| vytvořit vlastní argumentaci |
| kriticky vnímat audiovizuální dílo |
| kriticky vnímat audiovizuální dílo |
| analyzovat vybraná díla |
| analyzovat vybraná díla |
| zapojit se do diskuze nad dílem |
| zapojit se do diskuze nad dílem |
| vytvořit prezentaci na zvolené téma |
| vytvořit prezentaci na zvolené téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bird, Robert. Andrej Rublev. Vyd. 1. Praha : Casablanca, 2006. ISBN 80-903756-0-X.
-
BISKIND, Peter. Bezstarostní jezdci, zuřící býci: jak generace sexu, drog a rokenrolu zachránila Hollywood. Praha: Mladá Fronta, 2012. ISBN 978-80-204-2259-0.
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Kalin, Jesse. Ingmar Bergman a jeho filmy. Vyd.1. Praha : Casablanca, 2007. ISBN 978-80-903756-5-9.
-
LEWIS, John. Looking past the screen: case studies in American film history and method. Durham: Duke University Press, 2007. ISBN 978-0-8223-3821-5.
-
Płażewski, Jerzy. Dějiny filmu 1895-2005. Vyd. 1. Praha : Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1689-8.
-
PTÁČEK, Luboš. Akira Kurosawa a jeho filmy: existenciální obraz světa. Praha: Casablanca, 2013. ISBN 978-80-87292-23-5.
-
TARKOVSKIJ, Andrej. Krása je symbolem pravdy: rozhovory, eseje, přednášky, korespondence, filmové scénáře a jiné texty 1967-1986. Příbram: Camera obscura, 2005. ISBN 8090367801.
-
Žalman, Jan. Umlčený film. Praha, 2008.
|