|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah výuky je složen přednostně z krátkých praktických cvičení a aktivit. 1. Práce s pohybovým motivem, rozvíjení variability výrazu. 2. Nauka o gestech, členění gest, motivika. 3. Proces pohybové stylizace zadaných motivů a gest v časo-prostorovém umění na základě využití výše uvedených znalostí a dovedností (rytmické uspořádání, dynamické odlišení, frázování, tvarové a citové zvýraznění).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
| Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
| Základní komunikační dovednosti a ochota spolupracovat v týmu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pochopit důležitost gest při čtení herecké akce |
| pochopit důležitost gest při čtení herecké akce |
| seznámit se základním členěním gest |
| seznámit se základním členěním gest |
| popsat variabilitu výrazu u konkrétních ukázek |
| popsat variabilitu výrazu u konkrétních ukázek |
| vysvětlit specifické rozdíly v rámci praktických ukázek hereckých etud |
| vysvětlit specifické rozdíly v rámci praktických ukázek hereckých etud |
| pochopit atributy stylizace hereckého projevu pro potřebu animovaného filmu |
| pochopit atributy stylizace hereckého projevu pro potřebu animovaného filmu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat nasbírané odborné znalosti do vlastní praktické aktivity |
| aplikovat nasbírané odborné znalosti do vlastní praktické aktivity |
| analyzovat rytmické uspořádání a dynamické odlišení |
| analyzovat rytmické uspořádání a dynamické odlišení |
| analyzovat frázování a tvarové a citové zvýraznění |
| analyzovat frázování a tvarové a citové zvýraznění |
| navrhnout hereckou etudu |
| navrhnout hereckou etudu |
| vytvořit sadu gest na základě zadání |
| vytvořit sadu gest na základě zadání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Gajdoš, Július. Od inscenace k instalaci, od herectví k performanci. 1. vyd. Praha : KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-037-3.
-
Hooks, Ed. Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 978-0-203-81622-6.
-
Zárubová-Pfeffermannová, Noemi. Gesta a mimika : učební texty pro studenty nonverbálního a komediálního divadla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta, katedra nonverbálního a komediálního diva, 2008. ISBN 978-80-7331-128-5.
|