|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Filmová řeč animovaného filmu a rámování filmového obrazu. 2. Specifika animovaného filmu. 3. Mizanscéna v animovaném filmu. 4. Technologie a výtvarnost v animovaném filmu. 5. Vyprávění - začátek, střed a konec. 6. Pohyb kamery v animovaných filmech. 7. Příkladová analýza vybraného krátkometrážního animovaného filmu. 8. Příkladová analýza vybraného celovečerního animovaného filmu. 9. Vytváření obrázkových scénářů dle zadání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Základní orientace ve výrazových prostředcích kinematografie. |
| Výsledky učení |
|---|
| student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
| student umí vyjmenovat velikosti záběrů a jejich obvyklé využití |
| student umí uvést specifika animovaného filmu |
| student umí uvést specifika animovaného filmu |
| student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
| student dovede analyzovat mizanscénu u animovaného filmu. |
| umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
| umí rozebíraný animovaný film rozdělit na jednotlivé části dle Aristotela |
| dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
| dokáže uvést jak působí na diváka různé pohyby kamery/rakurs |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
| umí vytvořit obrázkový scénář za účelného využití různých velikostí rámování filmového obrazu |
| dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
| dovede pracovat, využívat specifik, předností animovaného filmu ve svých obrázkových scénářích |
| v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
| v obrázkovém scénáři pracuje uvědoměle s mizanscénou |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
| dovede ve svém obrázkovém scénáři využít znalosti základní struktury vyprávění |
| v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
| v obrázkovém scénáři pracuje s tzv "psychologií kamery" pohyby či rakurzem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
-
Bordwell, David. Poetics of cinema. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-97779-1.
-
Dick, Bernard F. Anatomy of film. 6th ed. Boston : Bedford/St. Martin's ; Basingstoke : Palgrave Macmillian, 2010. ISBN 978-0-312-48711-9.
-
Furniss,M. Art in Motion: Animation Aesthetics. John Libbey & Company, 2008.
-
Gregor, Lukáš. Vzhůru do nekonečna a ještě dál!. VeRBuM, Zlín, 2013. ISBN 978-80-87500-43-9.
-
Gregor, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. ISBN 978-807454-112-4.
-
Chodolenko, A. The Illusion of Life 2: More Essays on Animation. University of Illions Press, 2007.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
-
Metz, Christian. Film language: a semiotics of the cinema. Chicago: The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-52130-3.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|