|
Vyučující
|
-
Tuček David, prof. Ing. Ph.D.
-
Ondra Pavel, Ing.
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Business, ekonomický princip, klíčové faktory. - Procesní řízení - úvod, důvody studia, přínosy pro podnikovou praxi. - Systémy řízení - funkční a procesní pojetí. - Procesně orientovaný systém řízení firmy. - Analýza podnikových procesů. - Měření výkonnosti podnikových procesů. - I. vlna BPM a její zaměření na neustálé zlepšování procesů a II. vlna BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace. - III. vlna BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace a IV. vlna BPM směřující ke konkurenceschopnosti založené na procesech a SW podpora procesního řízení. - Vztah mezi Business Process Managementem a Business Process Reengineeringem a certifikací dle ISO 900X. - Komponenty procesního řízení a způsob jejich uplatnění v podniku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní terminologie celé problematiky |
| definovat základní terminologie celé problematiky |
| definovat jednotlivé organizační struktury |
| definovat jednotlivé organizační struktury |
| popsat postup budování procesně orientované organizace |
| popsat postup budování procesně orientované organizace |
| definovat samotný princip procesního řízení |
| definovat samotný princip procesního řízení |
| vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů |
| vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů |
| vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy |
| vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy |
| schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu |
| schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu |
| zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí |
| zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí |
| využít metody identifikace podnikových procesů |
| využít metody identifikace podnikových procesů |
| diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy |
| diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy |
| zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování |
| zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování |
| vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
| vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit komplexní procesní model organizace |
| vytvořit komplexní procesní model organizace |
| popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC |
| popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC |
| nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu |
| nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu |
| ovládat základní funkcionality SW (ARIS) |
| ovládat základní funkcionality SW (ARIS) |
| využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů |
| využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů |
| ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů |
| ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů |
| interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů |
| interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů |
| aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace |
| aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace |
| praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
| praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Ústní zkouška |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Hammer, Michael. Reengineering - radikální proměna firmy : manifest revoluce v podnikání. 3. vyd. Praha : Management Press, 2000. ISBN 8072610287.
-
Chang, F. J. Business process Management Systems: Strategy and Implementation. CRC Press, E-book, 2016. ISBN 978-1420031362.
-
Miller, L. M. Getting to Lean - Transformational Change Management. Miller Management Press, 2013. ISBN 9780578121819.
-
ŘEPA, V. Procesně řízená organizace. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-248-4128-4.
-
SHARP, A., Mc. DERMONTT, P. Workflow modeling. London: Artech House, 2001. ISBN 1-58053-021-4.
-
Sinur, J., Odell, J., Fingar, P. Business process management: The Next Wawe. Megan-Kiffer Press, 2013. ISBN 978-0929652-22-1.
-
TUČEK, D., HRABAL, M., TRČKA, L. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Technická Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-674-7.
-
Tuček, David. Řízení a hodnocení výkonnosti podnikových procesů v praxi. Vyd. 1. 2007. ISBN 978-80-228-1796-7.
|