Vyučující
|
-
Tomaštík Marek, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu manažerské a krizové komunikace. Základní pojmy. 2. Proces komunikace, komunikační schéma. Osobnost člověka a komunikace. 3. Verbální a neverbální komunikace. 4. Technické prostředky v profesní komunikaci. Shromažďování a třídění dat 5. Logická výstavba projevu nebo dokumentu. 6. Prezentace a komunikace s publikem. Zaujetí posluchače, získání a udržení pozornosti. 7. Pracovní porady, diskusní skupiny. 8. Problémová komunikace. Chování při výkonu povolání. 9. Sebemotivace ke zvládání konfliktních a zátěžových situací, zvládání trémy. 10. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci. Média v krizové komunikaci. 11. Multidimenzionální pojetí rizika, potřeby a reakce lidí zasažených mimořádnou událostí. 12. Komunikace s lidmi zasažených mimořádnou událostí. 13. Praktické postupy v krizové komunikaci. Stres a psychohygiena. 14. Časté chyby v komunikaci. Interkulturní aspekty krizové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti managementu, krizového managementu, komunikace. |
Znalosti managementu, krizového managementu, komunikace. |
Odborné dovednosti |
---|
z obecných předmětů Management, krizový management jsou vyžadovány znalosti teorie komunikace a komunikačního procesu |
z obecných předmětů Management, krizový management jsou vyžadovány znalosti teorie komunikace a komunikačního procesu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
získat znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci |
získat znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci |
umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby |
umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby |
aplikovat znalosti naslouchání a profesionální komunikace |
aplikovat znalosti naslouchání a profesionální komunikace |
analyzovat krizovou situaci a vytvářet krizové scénáře |
analyzovat krizovou situaci a vytvářet krizové scénáře |
pracovat s moderními platformami krizové komunikace |
pracovat s moderními platformami krizové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
provést analýzu krizové situace |
provést analýzu krizové situace |
provést výběr nejvhodnější varianty krizového scénáře a použít jej |
provést výběr nejvhodnější varianty krizového scénáře a použít jej |
umět vytvořit mediální kampaň na vyvedení subjektu z krize |
umět vytvořit mediální kampaň na vyvedení subjektu z krize |
stanovit kalkulační náklady na konkrétní krizový scénář |
stanovit kalkulační náklady na konkrétní krizový scénář |
řídit a spolupracovat na vytváření skupinového projektu při řešení krizové situace v mediální oblasti |
řídit a spolupracovat na vytváření skupinového projektu při řešení krizové situace v mediální oblasti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4119-2.
-
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.
-
BOUCNÍK, Pavel et al. Manuál komunikace pro manažery: externí komunikace s veřejností, klienty a partnery: interní komunikace na pracovišti.. Praha: Forum, 2011. ISBN 978-80-904803-1-5.
-
BROŽ, Filip a VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence v kazuistikách.. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0811-2.
-
DLOUHÝ, Martin a kol. Krizová komunikace v zátěžových situacích.. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7.
-
EVANGELU, Jaroslava Ester. rizová komunikace: efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Vyd. 1.. Ostrava: Key Publishing, 2013. ISBN 978-80-7418-175-7.
-
HOLÁ, Jana. Interní komunikace v teorii a praxi.. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8.
-
Chalupa Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty.. Praha: Grada,, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2.
-
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost!.. Praha: Siria, 2016. ISBN 978-80-906367-0-5.
-
KUBÁLEK, Tomáš, KUBÁLKOVÁ, Markéta a TOPOLOVÁ, Ivana. Efektivní komunikace a prezentace.. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2017. ISBN 978-80-245-2230-2.
-
ŘEHOŘ, Petr. Manažerská komunikace.. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2012. ISBN 978-80-7394-394-3.
-
VOJČEKOVÁ, Katarína. Jak ukončit vnitřní i vnější konflikty inovační komunikační technikou?: komunikovat inovační komunikační technikou.. Planá u Mariánských Lázní, 2017. ISBN 978-80-906999-1-5.
-
Vymětal, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.
-
ZÁBORCOVÁ, Milada. Jak projít životními krizemi k životním výhrám.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0450-5.
|