Vyučující
|
-
Rumpíková Taťána, MUDr. Ph.D.
-
Pilka Radovan, prof. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: - Mužská antikoncepce. Ženská antikoncepce - 2 hod. - Poruchy plodnosti muže (rizikové faktory a příčiny mužské neplodnosti) - 2 hod. - Poruchy plodnosti ženy (rizikové faktory a příčiny ženské neplodnosti) - 2 hod. - Metody asistované reprodukce (umělá inseminace, in vitro fertilizace a další metody asistované reprodukce) - 2 hod. - Etické otázky asistované reprodukce - 2 hod. - Právní aspekty asistované reprodukce. Finanční úhrada metod asistované reprodukce - 2 hod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základní pojmy genetiky, embryologie a prenatální diagnostiky |
definovat základní pojmy genetiky, embryologie a prenatální diagnostiky |
vysvětlit postup při získávání anamnézy klientky v oblasti genetického vyšetření |
vysvětlit postup při získávání anamnézy klientky v oblasti genetického vyšetření |
popsat pomůcky a postup jednotlivých invazivních a neinvazivních vyšetřovacích metod |
popsat pomůcky a postup jednotlivých invazivních a neinvazivních vyšetřovacích metod |
zdůvodnit empatický přístup ke klientkám |
zdůvodnit empatický přístup ke klientkám |
orientovat se v principech genetického poradenství |
orientovat se v principech genetického poradenství |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s klientkou při získávání anamnézy v oblasti genetického vyšetření |
komunikovat s klientkou při získávání anamnézy v oblasti genetického vyšetření |
připravit pomůcky k jednotlivým invazivním a neinvazivním vyšetřením |
připravit pomůcky k jednotlivým invazivním a neinvazivním vyšetřením |
využívat empatický přístup ke klientkám při prenatálním vyšetření |
využívat empatický přístup ke klientkám při prenatálním vyšetření |
orientovat se ve výsledcích vyšetření v rámci genetického poradenství |
orientovat se ve výsledcích vyšetření v rámci genetického poradenství |
orientovat se ve výsledcích vyšetření v rámci prenatálního screeningu |
orientovat se ve výsledcích vyšetření v rámci prenatálního screeningu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Přednášení |
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Doporučená literatura
|
-
DOSTÁL, J. Ethical and legal aspects of assisted reproduction: situation in the member states that joined the Europen Union in 2004. Olomouc: Palacký University in Olomouc, 2007.
-
MITLÖHNER, M., SOVOVÁ, O. Právní problematika umělé lidské reprodukce. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015.
-
ŘEŽÁBEK, K. Léčba neplodnosti. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2103-3.
-
Řežábek, Karel. Asistovaná reprodukce : průvodce ošetřujícího lékaře. Praha : Maxdorf, 2008. ISBN 978-80-7345-154-7.
-
ULČOVÁ-GALLOVÁ, Z. Neplodnost: Útok imunity. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1493-0.
-
VENTRUBA, P., CRHA, I., ŽÁKOVÁ, J. Průvodce léčbou poruch plodnosti: informační příručka programu asistované reprodukce. Brno: Gynekologicko?porodnická klinika Lékařské fakulty Masarykovy univerzity, 2013.
|