Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře: - Patofyziologické mechanizmy bolesti - 2 hod. - Akutní a chronická bolest. Hodnocení bolesti - 2 hod. - Farmakologické metody zvládání bolesti - 2 hod. - Nefarmakologické možnosti tišení bolesti - 1 hod. - Hodnocení kvality života, psychosociální problematika - 1 hod. - Podíl porodní asistentky na zvládání bolesti - 1 hod. - Ambulance bolesti, léčba bolesti - 2 hod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 11 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit patofyziologické mechanizmy bolesti |
vysvětlit patofyziologické mechanizmy bolesti |
popsat management bolesti a způsoby hodnocení bolesti |
popsat management bolesti a způsoby hodnocení bolesti |
vyjmenovat farmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat farmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat a popsat nefarmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat a popsat nefarmakologické metody tišení bolesti |
vysvětlit podíl porodní asistentky na zvládání bolesti |
vysvětlit podíl porodní asistentky na zvládání bolesti |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit patofyziologické mechanizmy bolesti |
vysvětlit patofyziologické mechanizmy bolesti |
popsat management bolesti a způsoby hodnocení bolesti |
popsat management bolesti a způsoby hodnocení bolesti |
vyjmenovat farmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat farmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat a popsat nefarmakologické metody tišení bolesti |
vyjmenovat a popsat nefarmakologické metody tišení bolesti |
vysvětlit podíl porodní asistentky na zvládání bolesti |
vysvětlit podíl porodní asistentky na zvládání bolesti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Doporučená literatura
|
-
Adamus, Milan. Základy anesteziologie, intenzivní medicíny a léčby bolesti. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2425-5.
-
HERDMAN, T. H. et al. NANDA I. Nursing Diagnoses: Definitions & Classification 2009 ? 2011. Philadelphia: NANDA International, 2009.
-
HERDMAN, T.H. et al. NANDA International, Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2009 - 2011. Přel. Pavla Kudlová. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3423-1.
-
JOHNSON, R., TAYLOR, W. Skills for midwifery practice. Edinburgh: Elsevier, 2016.
-
MÁLEK, J.; ŠEVČÍK, P. Léčba pooperační bolesti. Praha: Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2453-2.
-
MANDER, R. Těhotenství, porod a bolest: základní problematika pro porodní asistentky a budoucí matky. Praha: Triton, 2014.
-
PRZEKOP, P., přeložila Jana VOŘECHOVSKÁ. Vítězství nad chronickou bolestí: inovativní přístup k mysli a tělu. Olomouc: ANAG, 2018.
-
VAŇÁSEK, J., ČERMÁKOVÁ, K., KOLÁŘOVÁ, I. Bolest v ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014.
-
VONDŘICH, I., VONDŘICHOVÁ, Z. Celostní přístup k léčbě bolesti. Brno: Emitos, spol. s r.o., 2016.
|