Vyučující
|
-
Snopek Petr, PhDr. Mgr. PhD., MBA
|
Obsah předmětu
|
- Kvalita zdravotních služeb - úvod do problematiky, legislativní východiska zvyšování kvality a bezpečí poskytované zdravotní péče - 1 hod. - Základní koncepce řízení kvality, modely řízení kvality - 1 hod. - Principy řízení kvality - 1 hod. - Resortní bezpečnostní cíle - 1 hod. - Indikátory kvality zdravotní péče - 1 hod. - Nežádoucí události při poskytování zdravotní péče - 1 hod. - Akreditace a certifikace - 1 hod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v oblasti zvyšování kvality a bezpečí poskytované ošetřovatelské péče |
orientovat se v oblasti zvyšování kvality a bezpečí poskytované ošetřovatelské péče |
uvědomovat si vlastní roli, zodpovědnost a odhodlání zlepšovat bezpečnost pacientů a výkon systému |
uvědomovat si vlastní roli, zodpovědnost a odhodlání zlepšovat bezpečnost pacientů a výkon systému |
vysvětlit pravidla akreditace zdravotnického zařízení |
vysvětlit pravidla akreditace zdravotnického zařízení |
zdůvodnit, že zdravotníci také dělají chyby, ale výskyt těchto chyb je nutné minimalizovat a redukovat |
zdůvodnit, že zdravotníci také dělají chyby, ale výskyt těchto chyb je nutné minimalizovat a redukovat |
popsat konkrétní kroky ke zvyšování kvality bezpečné ošetřovatelské péče |
popsat konkrétní kroky ke zvyšování kvality bezpečné ošetřovatelské péče |
Odborné dovednosti |
---|
sledovat, průběžně vyhodnocovat a kontinuálně zvyšovat kvalitu poskytované zdravotní péče |
sledovat, průběžně vyhodnocovat a kontinuálně zvyšovat kvalitu poskytované zdravotní péče |
uplatňovat v praxi požadavky Resortních bezpečnostních cílů |
uplatňovat v praxi požadavky Resortních bezpečnostních cílů |
stanovit indikátory kvality péče |
stanovit indikátory kvality péče |
provádět kvalitní bezpečnou ošetřovatelskou péči |
provádět kvalitní bezpečnou ošetřovatelskou péči |
nahlásit nežádoucí událost při realizaci klinické praxe |
nahlásit nežádoucí událost při realizaci klinické praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
-
HOLMEROVÁ, I. Dlouhodobá péče: geriatrické aspekty a kvalita péče.. Praha: Grada Publishing, 2014.
-
JCI. Mezinárodní akreditační standardy ? JCI Accreditation Standards for Hospitals.
-
MZ ČR. Patient Guide ? Patient Safety Improvement Manual publication.
-
MZ ČR. Příručka k osnově o bezpečí pacientů: Multiprofesní edice.
-
SAK ČR. Národní akreditační standardy pro zdravotnická zařízení.
-
ŠKRLA, P. . Především neublížit. Brno: NCO NZO, 2005.
-
ŠKRLA, P., ŠKRLOVÁ, M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003. ISBN 80-7219-014-8.
-
ŠUPŠÁKOVÁ, P. Řízení rizik při poskytování zdravotních služeb: manuál pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2017.
-
TWEEDY, J. T. Healthcare hazard control and safety management ? online. Dostupný z: < https://www.taylorfrancis.com/books/9781482206562>.
|