Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. Předmět pedagogika a edukace, vymezení základní terminologie. 2. Pedagogické zásady výchovného působení. Složky výchovy. 3. Výukové metody, edukační konstrukty, edukační cíle. 4. Pojetí pedagogiky v moderní společnosti. Význam pedagogiky ve zdravotnictví. 5. Pedagogická diagnostika edukanta. Edukační proces a jeho fáze. 6. Sestra / Porodní asistentka v roli lektora, osobnost edukátora. 7. Faktory ovlivňující edukaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- používat terminologii z oblasti pedagogiky a edukace; - specifikovat výhody a nevýhody jednotlivých výukových metod; - objasnit význam didaktiky v edukaci a popsat fáze edukačního procesu; - popsat specifika přístupu k matkám, seniorům, dětem a osobám s poruchou smyslů během edukace; - předpovídat překážky edukace ze strany edukanta, ale i edukátora. |
- používat terminologii z oblasti pedagogiky a edukace; - specifikovat výhody a nevýhody jednotlivých výukových metod; - objasnit význam didaktiky v edukaci a popsat fáze edukačního procesu; - popsat specifika přístupu k matkám, seniorům, dětem a osobám s poruchou smyslů během edukace; - předpovídat překážky edukace ze strany edukanta, ale i edukátora. |
Odborné dovednosti |
---|
- zvolit vhodné výukové metody při edukaci pacienta, rodičky; - aplikovat didaktické zásady při edukaci v podmínkách klinické praxe; - vytvořit návrh vzdělávací akce v oblasti první pomoci. |
- zvolit vhodné výukové metody při edukaci pacienta, rodičky; - aplikovat didaktické zásady při edukaci v podmínkách klinické praxe; - vytvořit návrh vzdělávací akce v oblasti první pomoci. |
Doporučená literatura
|
-
Učební osnovy (Praktická sestra), studijní plány (studijního programu Všeobecné ošetřovatelství).
-
CICHÁ, M., & DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
-
CICHÁ, M., & DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
-
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016.
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2012.
-
LACINA, L., ROZMAHEL, P., KOMINÁCKÁ, J. Příručka mentoringu: posilování mentorských kapacit pedagogů. Brno: Barrister & Principal, 2016.
-
MAŇÁK, J., & ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
-
ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015.
|