Předmět: Prezentační dovednosti

» Seznam fakult » FHS » UZV
Název předmětu Prezentační dovednosti
Kód předmětu UZV/DPPRE
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hoffmannová Andrea, Mgr.
Obsah předmětu
Semináře - Uvedení do problematiky - komunikační a prezentační dovednosti. - Základy profesionální rétoriky - struktura a styl, srozumitelnost sdělení. - Základy profesionální rétoriky - rétorická obratnost a práce s hlasem, mimika a gestikulace, první dojem, rétorické chyby a rušivé elementy. - Zásady přípravy na přednášku - zdokonalení individuální metody přípravy, zvládání trémy. - Zvládání náročných situací k publiku/tématu. - Používání prostředků k vizualizaci - zásady vizualizace a praktické tipy pro používání vizualizačních prostředků. - Moderace diskuze a metody zaznamenávání nápadů. Aktivní naslouchání - pravidla aktivního naslouchání, základní metody pro aktivní naslouchání. Cvičení - Vlastní prezentace. - Vlastní elaluace a evaluace ve skupině.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 7 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 8 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
objasnit základy profesionální rétoriky
objasnit základy profesionální rétoriky
posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně
posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně
odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu
odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu
posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci
posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci
provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku
provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku
Odborné dovednosti
rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout
rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout
sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat
sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat
navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace
navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace
zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky
zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky
užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti
užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • BEERMAN, S., SCHUBACH, M. Hry na semináře a workshopy. Praha: Grada, 2009.
  • MABEN, J., GRIFITHS, P. Nurses in Society: Starting The Debate. London: King´s College London, 2008.
  • MANDEL, S. Effective Presentation Skills: A Practical Guide to Better Speaking. Boston: M MA, 1995.
  • NOLLKE, C. Umění prezentace. Praha: Grada, 2003.
  • SIDDONS, S. The complete presentation skills handbook: how to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page, 2008.
  • VAN EMBEDEN, J., BECKER, L. M. Presentation skills for students. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004.
  • ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr