Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře - Výchovně-vzdělávací cíle ve výuce první pomoci. - Didaktické zásady a jejich aplikace ve výuce první pomoci. - Klíčová témata ve výuce první pomoci: 1. řetězec přežití a vyšetření postiženého, 2. kardiopulmonální resuscitace, 3. první pomoc při úrazových stavech, 4. první pomoc při neúrazových stavech, 5. informační zdroje v oblasti první pomoci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
Odborné dovednosti |
---|
definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
JANÍK, T. Vše pro výchovu: lekce z pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc I: základní, rozšiřující a doplňková témata. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc: metodická příručka pro výuku I - výuka základních a rozšiřujících témat. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
OBST, O. Obecná didaktika. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. vyd. Praha: Portál, 2017.
-
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na středních školách včetně víceletých gymnázií. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na základních školách. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada, 2021.
|