Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti prokáží znalosti a dovednosti získané během svého studia v oblasti psychologie, etiky a filozofie. Studenti jsou schopni vysvětlit různé jevy z oblasti humanitních věd. Ústní zkouška 10 min.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 100 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Úspěšné splnění všech studijních povinností (získání 180 kreditů). |
Úspěšné splnění všech studijních povinností (získání 180 kreditů). |
Výsledky učení |
---|
Student: - prokazuje znalosti z obecné psychologie a patopsychologie, psychologie osobnosti, psychologie vývojové, sociální a zdravotnické; - je schopen definovat zvláštnosti ontogenetického vývoje ve vztahu ke zdraví a nemoci, zná projevy typického i atypického jednání a chování člověka v těchto situacích; - zná psychosomatické souvislosti zdraví a nemoci, chování člověka v rizikových situacích, které jeho zdraví ohrožují; - zná základy sociologie, filozofie a etiky, v aplikaci do praxe porodní asistentky; - je schopen popsat chování člověka v sociálních vztazích, má informace o zdraví a nemoci ze sociologického hlediska, o rolích a chování klienta a zdravotníka v systému zdravotní péče, o sociálních vztazích - klient, jeho rodina a zdravotnický kolektiv, o sociálních vlivech, ovlivňujících zdraví, o sociálních důsledcích nemoci v jejich jednotlivých fázích; - je schopen predikovat chování člověka ve vztahu k jeho názorům na život, smrt, zdraví a nemoc, ve vztahu k hierarchii hodnot zdravého a nemocného člověka; - má povědomí o eticky oprávněném i neetickém chování zdravotníka, jeho působení na chování klienta, na prožívání jeho konkrétní životní situace, zejména při hospitalizaci a v situaci těžké nemoci; - prokazuje znalosti z pedagogiky, v aplikaci do ošetřovatelské praxe; - rozumí pedagogickým jevům a procesům v ošetřovatelské praxi a na základě toho účinně s klienty komunikuje, výchovně na ně působí, a to s respektováním jejich vývojových i individuálních zvláštností; - je schopen integrovat poznatky behaviorálních věd v duchu celostního přístupu k ochraně zdraví člověka, k péči o jeho potřeby v situaci zdraví i nemoci. |
Student: - prokazuje znalosti z obecné psychologie a patopsychologie, psychologie osobnosti, psychologie vývojové, sociální a zdravotnické; - je schopen definovat zvláštnosti ontogenetického vývoje ve vztahu ke zdraví a nemoci, zná projevy typického i atypického jednání a chování člověka v těchto situacích; - zná psychosomatické souvislosti zdraví a nemoci, chování člověka v rizikových situacích, které jeho zdraví ohrožují; - zná základy sociologie, filozofie a etiky, v aplikaci do praxe porodní asistentky; - je schopen popsat chování člověka v sociálních vztazích, má informace o zdraví a nemoci ze sociologického hlediska, o rolích a chování klienta a zdravotníka v systému zdravotní péče, o sociálních vztazích - klient, jeho rodina a zdravotnický kolektiv, o sociálních vlivech, ovlivňujících zdraví, o sociálních důsledcích nemoci v jejich jednotlivých fázích; - je schopen predikovat chování člověka ve vztahu k jeho názorům na život, smrt, zdraví a nemoc, ve vztahu k hierarchii hodnot zdravého a nemocného člověka; - má povědomí o eticky oprávněném i neetickém chování zdravotníka, jeho působení na chování klienta, na prožívání jeho konkrétní životní situace, zejména při hospitalizaci a v situaci těžké nemoci; - prokazuje znalosti z pedagogiky, v aplikaci do ošetřovatelské praxe; - rozumí pedagogickým jevům a procesům v ošetřovatelské praxi a na základě toho účinně s klienty komunikuje, výchovně na ně působí, a to s respektováním jejich vývojových i individuálních zvláštností; - je schopen integrovat poznatky behaviorálních věd v duchu celostního přístupu k ochraně zdraví člověka, k péči o jeho potřeby v situaci zdraví i nemoci. |
Vyučovací metody |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
on - line katalogy knihoven.
-
Viz. základní literatura u všech psychologických předmětů, u předmětů sociologického, filozofického, etického a pedagogického zaměření..
|