| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Uvedení do problematiky psaní diplomových prací. - Představení základních přístupů v sociálně pedagogickém výzkumu. - Vytváření návrhu projektu diplomové práce (volba tématu výzkumu, její zdůvodnění, zužování tématu, vymezení výzkumných cílů a výzkumných otázek, teoretická východiska, volba druhu výzkumu a její zdůvodnění, definice proměnných a hypotéz u kvantitativního výzkumu, u kvalitativního výzkumu způsob triangulace, výběr výzkumného souboru, výběr vhodných výzkumných metod/technik, plán zpracování kvalitativních nebo kvantitativních dat, zamýšlený přínos, použitá literatura a jiné zdroje, zpracování příloh např. dotazník, pozorovací arch, apod.). - Obhajoba projektů diplomových prací.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Individuální práce studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 35 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce.  | 
| Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce.  | 
| Výsledky učení | 
|---|
| strukturování projektu diplomové práce  | 
| strukturování projektu diplomové práce  | 
| designu výzkumu | 
| designu výzkumu | 
| metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu | 
| metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu | 
| postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci | 
| postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| zpracuje projekt diplomové práce | 
| zpracuje projekt diplomové práce | 
| připraví sociálně pedagogický výzkum | 
| připraví sociálně pedagogický výzkum | 
| využívá vhodný design výzkumu | 
| využívá vhodný design výzkumu | 
| zvolí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| zvolí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| navrhuje způsob zpracování dat | 
| navrhuje způsob zpracování dat | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Gay, L. R. Educational research : competencies for analysis and applications. 9th ed. Upper Saddle River : Pearson, 2009. ISBN 978-0-13-233877-6.
                
 
            
                
                - 
                    Gulová, L., & Šíp, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi.. Praha: Grada., 2013. 
                
 
            
                
                - 
                    Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého (novější vydání - 2004), 1998. 
                
 
            
                
                - 
                    Kapounová, J., & Kapoun, P. Bakalářská a diplomová práce.. Praha: Grada., 2017. 
                
 
            
                
                - 
                    Katuščák, D. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce.. Praha: Enigma., 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. . 
                
 
            
                
                - 
                    Novotná, H., et al. Metody výzkumu ve společenských vědách.. Praha: Fakulta humanitních studií., 2020. 
                
 
            
                
                - 
                    PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. 
                
 
            
                
                - 
                    PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
                
 
            
                
                - 
                    Reichl, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů.. Praha: Grada., 2009. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. . 
                
 
            
                
                - 
                    ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. . 
                
 
            
         
         
         
     |