Vyučující
|
-
Denglerová Denisa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Zdroje sociální psychologie. - Proces socializace a regulace lidského chování. - Identita a instituce - dva póly konstitující lidské sociální chování. - Budování identity jako celoživotní proces. - Dynamika lidského sociálního chování. - Virtuální světy a jejich vliv na identitu. - Virtuální světy a jejich vliv na sociální chování. - Sociální sítě. - Interakce člověk x algoritmus. - Vstup umělé inteligence do mezilidských vztahů. - Jedinec a skupina. - Afiliace a atraktivita, udržování a rozvoj vztahů. - Psychologie moci, násilí a agrese. - Člověk ve světě práce. - Člověk ve světě umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, Práce studentů ve dvojicích
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 23 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmů instituce a identita |
pojmů instituce a identita |
Bergerova textu Pozvání do sociologie: Humanistická perspektiva |
Bergerova textu Pozvání do sociologie: Humanistická perspektiva |
různých teoretických pojetí identity |
různých teoretických pojetí identity |
duální povahy identity |
duální povahy identity |
instituce zaměstnání jako významného prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
instituce zaměstnání jako významného prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
sociální a kooperativní povahy instituce zaměstnání |
sociální a kooperativní povahy instituce zaměstnání |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat texty a audiovizuální materiály s tématikou aplikované sociální psychologie |
analyzovat texty a audiovizuální materiály s tématikou aplikované sociální psychologie |
orientovat se v nabídce a možnostech instituce Úřadu práce |
orientovat se v nabídce a možnostech instituce Úřadu práce |
citlivě vnímat identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
citlivě vnímat identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
vysvětlit souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
vysvětlit souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
spolupracovat teamově při řešení společného úkolu |
spolupracovat teamově při řešení společného úkolu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Kolokvium |
Kolokvium |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel. Marienthal: sociografie komunity nezaměstnaných.
-
MYERS, D. Exploring Social Psychology. .
-
Peter L. Berger. Pozvání do sociologie: humanistická perspektiva.
-
Peter L. Berger, Thomas Luckmann. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění.
-
Timothy Snyder. Nemocná Amerika.
|