Vyučující
|
-
Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Principy podpůrných technik. - Práce s emocemi. - Zvládání stresových situací. - Vztah k sobě samému, techniky tréninku mindfulness. - Prevence duševního zdraví. - Role terapeuta a průvodce. - Využití terapeutických technik při práci sociálního pedagoga.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Neuvedeno. |
Neuvedeno. |
Výsledky učení |
---|
alespoň jedné terapeutické techniky, kterou může využít sociální pedagog ve své práci |
alespoň jedné terapeutické techniky, kterou může využít sociální pedagog ve své práci |
teoretických východisek alespoň jedné terapeutické techniky |
teoretických východisek alespoň jedné terapeutické techniky |
postupu alespoň jedné terapeutické techniky |
postupu alespoň jedné terapeutické techniky |
přínosu a možností využití alespoň jedné terapeutické techniky |
přínosu a možností využití alespoň jedné terapeutické techniky |
podmínek pro použití alespoň jedné terapeutické techniky |
podmínek pro použití alespoň jedné terapeutické techniky |
Odborné dovednosti |
---|
použít alespoň jednu terapeutickou techniku v sociálně-pedagogické praxi |
použít alespoň jednu terapeutickou techniku v sociálně-pedagogické praxi |
navrhnout techniky při práci s různými typy klientů |
navrhnout techniky při práci s různými typy klientů |
stanovit postup alespoň jedné konkrétní terapeutické techniky |
stanovit postup alespoň jedné konkrétní terapeutické techniky |
zhodnotit přínos vybrané terapeutické techniky |
zhodnotit přínos vybrané terapeutické techniky |
poskytnout zpětnou vazbu klientovi při použití konkrétní terapeutické techniky |
poskytnout zpětnou vazbu klientovi při použití konkrétní terapeutické techniky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Kolokvium |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
Hasson, G. Technika Mindfulness. Praha: Grada, 2015.
-
Heidegger, M. Mindfulness. London, 2016.
-
Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie. Praha: Portál, 2015.
-
Kuneš, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009.
-
Levine, P. A; Klineová, M. Prevence traumatu u dětí. Praha: Maitrea, 2014. ISBN 978-80-87249-61-1.
-
Němcová, L.; Svoboda, J. Praxe dlouhodobých poradenských a seberozvojových skupin. Triton, 2017. ISBN 978-80-7553-253-4.
-
Plummer, D. M. Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres. Praha: Portál, 2013.
-
Zakouřilová Eva. Speciální techniky sociální terapie rodin. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0583-8.
-
Zatloukal, L; Žákovský, D. Zázrak tří květin: Terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1484-7.
|