Předmět: Supervize v pomáhajících profesích

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Supervize v pomáhajících profesích
Kód předmětu UPV/SP8SU
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vymezení supervize. - Cíle a funkce supervize. - Typy supervize. - Modely v supervizi. - Osobnostní výbava supervizora. - Kompetence. - Reflexe a sebereflexe. - Etické zásady.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 22 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 48 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize
vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize
vysvětlí podmínky úspěšné supervize
vysvětlí podmínky úspěšné supervize
identifikuje jednotlivé druhy supervize
identifikuje jednotlivé druhy supervize
vysvětlí principy Balintovské skupiny
vysvětlí principy Balintovské skupiny
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci
Odborné dovednosti
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model)
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model)
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Práce studentů ve dvojicích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Demonstrace
Demonstrace
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
  • CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
  • HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
  • HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
  • SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr