|
Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení supervize. - Cíle a funkce supervize. - Typy supervize. - Modely v supervizi. - Osobnostní výbava supervizora. - Kompetence. - Reflexe a sebereflexe. - Etické zásady.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
| vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize |
| vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize |
| vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
| vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
| identifikuje jednotlivé druhy supervize |
| identifikuje jednotlivé druhy supervize |
| vysvětlí principy Balintovské skupiny |
| vysvětlí principy Balintovské skupiny |
| určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
| určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
| navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
| analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
| analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
| respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .
|