Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení supervize. - Cíle a funkce supervize. - Typy supervize. - Modely v supervizi. - Osobnostní výbava supervizora. - Kompetence. - Reflexe a sebereflexe. - Etické zásady.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize |
vyjmenuje význam cílů a funkcí supervize |
vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
identifikuje jednotlivé druhy supervize |
identifikuje jednotlivé druhy supervize |
vysvětlí principy Balintovské skupiny |
vysvětlí principy Balintovské skupiny |
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Práce studentů ve dvojicích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .
|