| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Absolvování odborné praxe v samostatně vybraném zařízení v délce 80 hodin. - Vypracování a odevzdání dokumentů dle pokynů v systému Moodle
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 80 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 80 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 80 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Úspěšné absolvování všech předchozích praxí.  - dokonalý přehled studentů o zařízeních sociální sféry a o jejich struktuře, poskytovaných     službách; - přehled vědomostí z pedagogiky, psychologie, sociologie; - základní poznatky z aplikovaných oborů pedagogicko psychologických věd;  - základní znalosti z oblasti neziskového sektoru a oblasti grantových programů; - dobré odborné komunikační schopnosti; - orientace v praktickém provozu sociálních zařízení.  Souběžné studium předmětů Kvalitativní a kvantitativní metodologie v sociálních službách, Globální výchova, Psychologie řízení, Sociální psychologie, Právo a sociální politika. Dobrá znalost zákonů ze sociální oblasti. | 
| Úspěšné absolvování všech předchozích praxí.  - dokonalý přehled studentů o zařízeních sociální sféry a o jejich struktuře, poskytovaných     službách; - přehled vědomostí z pedagogiky, psychologie, sociologie; - základní poznatky z aplikovaných oborů pedagogicko psychologických věd;  - základní znalosti z oblasti neziskového sektoru a oblasti grantových programů; - dobré odborné komunikační schopnosti; - orientace v praktickém provozu sociálních zařízení.  Souběžné studium předmětů Kvalitativní a kvantitativní metodologie v sociálních službách, Globální výchova, Psychologie řízení, Sociální psychologie, Právo a sociální politika. Dobrá znalost zákonů ze sociální oblasti. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| fungování konkrétního zařízení | 
| fungování konkrétního zařízení | 
| metodiky práce s vybranou cílovou skupinou | 
| metodiky práce s vybranou cílovou skupinou | 
| zákonných norem vztahujících se k danému zařízení výkonu odborné praxe | 
| zákonných norem vztahujících se k danému zařízení výkonu odborné praxe | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| aplikuje osvojené teorie v sociálně pedagogické praxi | 
| aplikuje osvojené teorie v sociálně pedagogické praxi | 
| pracuje s cílovou skupinou daného školského nebo sociálního zařízení | 
| pracuje s cílovou skupinou daného školského nebo sociálního zařízení | 
| aktivně pracuje v daném zařízení | 
| aktivně pracuje v daném zařízení | 
| pracuje v týmu a používá pravidla týmové práce | 
| pracuje v týmu a používá pravidla týmové práce | 
| cíleně aplikuje metody sociálně pedagogické práce nebo metody sociální práce v konkrétním druhu zařízení | 
| cíleně aplikuje metody sociálně pedagogické práce nebo metody sociální práce v konkrétním druhu zařízení | 
| vhodně komunikuje při práci s cílovou skupinou daného zařízení | 
| vhodně komunikuje při práci s cílovou skupinou daného zařízení | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Pozorování | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Pozorování | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Rozhovor | 
| Rozhovor | 
| Rozbor portfolia studenta | 
| Rozbor portfolia studenta | 
| Rozbor jazykového projevu studenta | 
| Rozbor jazykového projevu studenta | 
| Ústní zkouška | 
| Ústní zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
                
 
            
                
                - 
                    HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-11 .
                
 
            
                
                - 
                    JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. . 
                
 
            
                
                - 
                    JOHNSON, L. C. Social work practice: a generalist approach. . 
                
 
            
                
                - 
                    MATOUŠEK, O. a kol. Sociální služby. Praha, 2007. ISBN 80-7367-310-X .
                
 
            
                
                - 
                    Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
                
 
            
                
                - 
                    Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. . 
                
 
            
                
                - 
                    Zákon č. 109/2002Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských. Zákon č. 109/2002Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských. 
                
 
            
                
                - 
                    Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. . 
                
 
            
         
         
         
     |