Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Suchánková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Blok č. A. Klíčové problémy a výzvy: Výchova, nerovnosti a dovednosti Blok č. B. Tradiční a netradiční řešení Blok č. C. Současné trendy Blok A. - Téma č. 1 - Klíčové dovednosti pro 21. století - Téma č. 2 - Výchova v 21. století - Téma č. 3 - Nerovnost ve vzdělávání Blok B. - Téma č. 4. Současné klíčové teorie učení a jak je využít ke svému učení a učení druhých? - Téma č. 5 - Alternativní přístupy k organizaci vzdělávání - kritická pedagogika - Téma č. 6 - Inovativní přístupy k organizaci vzdělávacího systému - příklad Finska Blok B. - Téma č. 7 - Digitální Revoluce ve Vzdělávání: Klíčová Pozitiva a Výzvy - Téma č. 8 - Inkluzivní vzdělávání - Téma č. 9 - Celoživotní učení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, Zážitková (sebezkušenostní), Řešení situačních problematik - učení se v situacích, Exkurze
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientace v obecné pedagogice. |
Orientace v obecné pedagogice. |
Výsledky učení |
---|
klíčových problémů a výzev současného vzdělávání |
klíčových problémů a výzev současného vzdělávání |
těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec |
těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec |
principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení |
principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení |
teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání |
teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání |
dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání |
demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky |
demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky |
generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice |
generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice |
využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností |
využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Přednášení |
Přednášení |
Analýza textu |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Viz Teams prostředí: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3add9JMV1mqsOksQASTEmb7HkrXxuva31NPgA1pdf16sg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8533a8e3-5c12-4c70-88ea-44e6d69b5262&tenantId=03e3d621-f48e-467f-8a5a-6b74a23db6c7. .
-
Dewey, J. Demokracie a výchova. Praha. 1930.
-
Montessori, M. Absorbující mysl. Praha. 2003.
-
Palmer, J. A. Fifty Modern Thinker on EducaTION. London and New York. 2001.
-
Šíp, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Brno. 2019.
|