Vyučující
|
-
Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Sociální pedagogika jako pedagogická disciplína I. - Sociální pedagogika jako pedagogická disciplína II. - Vývoj myšlení o sociální funkci výchovy. - Rozvoj sociální pedagogiky jako vědy. - Pojetí a filozofie sociální pedagogiky. - Paradigmata (teorie) sociální pedagogiky. - Sociální pedagogika v zahraničí I. - Sociální pedagogika v zahraničí II. - Sociální pedagogika v České republice (současnost) I. - Sociální pedagogika v České republice (současnost) II.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 33 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 55 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 27 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vztahu sociální pedagogiky a ostatních vědních disciplín |
vztahu sociální pedagogiky a ostatních vědních disciplín |
historie a současnosti sociální funkce výchovy |
historie a současnosti sociální funkce výchovy |
rozvoje sociální pedagogiky jako vědy |
rozvoje sociální pedagogiky jako vědy |
teorie a praxe sociální pedagogiky v zahraničí |
teorie a praxe sociální pedagogiky v zahraničí |
současného stavu sociální pedagogiky v ČR |
současného stavu sociální pedagogiky v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje vztah sociální pedagogiky a blízkých společensko-vědních disciplín |
analyzuje vztah sociální pedagogiky a blízkých společensko-vědních disciplín |
vysvětluje historické aspekty sociální funkce výchovy |
vysvětluje historické aspekty sociální funkce výchovy |
porovnává různé zahraniční koncepce sociální pedagogiky |
porovnává různé zahraniční koncepce sociální pedagogiky |
popisuje současný stav sociální pedagogiky v ČR jako pedagogické disciplíny a studijního oboru |
popisuje současný stav sociální pedagogiky v ČR jako pedagogické disciplíny a studijního oboru |
vysvětluje aktuální otázky uplatnitelnosti sociálního pedagoga v praxi |
vysvětluje aktuální otázky uplatnitelnosti sociálního pedagoga v praxi |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. .
-
CAMERON, C., MOSS, P. Social pedagogy and working with children and young people: where care and education meet. London ; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers, 2011. ISBN 978-1-84905-119-4.
-
GRANT, C. A. Teach! Change! Empower!: solutions for closing the achievement gaps. Thousand Oaks ; New Delhi ; London ; Singapore: Corwin, a SAGE Company, 2009. ISBN 978-1-4129-7649-7.
-
HRONCOVÁ, J., EMMEROVÁ, I., KRAUS, B. A KOL. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. V Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2008. ISBN 978-80-7414-072-3.
-
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 298 s., 2. vyd., 2001. ISBN 80-8055-476-5.
-
KORNBECK, J., ROSENDAL JENSEN, N. (EDS.). The diversity of social pedagogy in Europe. Bremen : Europäischer Hochschulverlag, 2009. ISBN 978-3-941482-34-0.
-
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
-
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
-
LORENZOVÁ, J. Sociální pedagogika: věda, praxe a profese v souvislostech. Praha. 2023.
-
PETRIE, P. Communication skills for working with children and young people: introducing social pedagogy. London ; Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers, 2011. ISBN 978-1-84905-137-8.
-
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
-
STEPHENS, P. Social pedagogy: heart and head. Bremen: Europäischer Hochschulverlag, 2013. ISBN 978-3-86741-830-0.
|