Předmět: Seminář bakalářských prací 2

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Seminář bakalářských prací 2
Kód předmětu UPV/SP6BP
Organizační forma výuky Nevyplněno
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 13
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
  • Včelařová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Na základě doporučení vedoucího student pracuje na své bakalářské práci. Využívá poznatky z aktuální literatury vztahující se k tématu, teoretické znalosti oboru a poznatky z absolvované praxe. V teoretické části student prokazuje schopnost analýzy, syntézy a hodnocení zkoumané problematiky, a to za podpory relevantních informačních zdrojů. V praktické části aplikuje znalosti z předmětů Metodologie I a Metodologie II. Prokazuje schopnost plánování výzkumu, nastavení designu výzkumu a realizace výzkumného šetření. Postupuje přitom s ohledem na metodologické zásady kvalitativního, kvantitativního nebo smíšeného výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 200 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 170 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Výsledky učení
Student vysvětlí obsah bakalářské práce
Student vysvětlí obsah bakalářské práce
Student vysvětlí význam etických principů, kterými se při vypracování práce řídí
Student vysvětlí význam etických principů, kterými se při vypracování práce řídí
Student identifikuje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu
Student identifikuje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu
Student diskutuje formulaci výzkumných cílů
Student diskutuje formulaci výzkumných cílů
Student vysvětlí předpokládaný přínos výzkumu
Student vysvětlí předpokládaný přínos výzkumu
Odborné dovednosti
Student navrhne osnovu bakalářské práce
Student navrhne osnovu bakalářské práce
Student vyhledá dostupné zdroje odborné literatury
Student vyhledá dostupné zdroje odborné literatury
Student vymezí výzkumné otázky
Student vymezí výzkumné otázky
Student analyzuje data
Student analyzuje data
Student vysvětlí závěry, ke kterým dospěl
Student vysvětlí závěry, ke kterým dospěl
Student provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů
Student provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza prezentace studenta
Rozhovor
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1998.
  • Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-482-3.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr