| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Uvedení do problematiky psaní bakalářských prací. - Představení základních přístupů v pedagogickém výzkumu. - Vytváření návrhu projektu bakalářské práce (volba tématu výzkumu, její zdůvodnění, zužování tématu, vymezení výzkumných cílů a výzkumných otázek, teoretická východiska, volba druhu výzkumu a její zdůvodnění, definice proměnných a hypotéz u kvantitativního výzkumu, u kvalitativního výzkumu způsob triangulace, výběr výzkumného souboru, výběr vhodných výzkumných metod/technik, plán zpracování kvalitativních nebo kvantitativních dat, zamýšlený přínos, použitá literatura a jiné zdroje, zpracování příloh např. dotazník, pozorovací arch, apod. - Obhajoba projektů bakalářských prací.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Individuální práce studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.  | 
| Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.  | 
| Výsledky učení | 
|---|
| strukturování projektu bakalářské práce | 
| strukturování projektu bakalářské práce | 
| designu výzkumu | 
| designu výzkumu | 
| metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| zpracování výzkumných dat | 
| zpracování výzkumných dat | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| zpracovává projekt bakalářské práce  | 
| zpracovává projekt bakalářské práce  | 
| připravuje pedagogický výzkum | 
| připravuje pedagogický výzkum | 
| využívá vhodný design výzkumu | 
| využívá vhodný design výzkumu | 
| volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu | 
| navrhuje způsob zpracování výzkumných dat | 
| navrhuje způsob zpracování výzkumných dat | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Příprava a přednes prezentace | 
| Příprava a přednes prezentace | 
| Rozhovor | 
| Rozhovor | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
                
 
            
                
                - 
                    CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
                
 
            
                
                - 
                    Katuščák, D. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Praha: Enigma. 2022.
                
 
            
                
                - 
                    Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
                
 
            
                
                - 
                    PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
                
 
            
                
                - 
                    PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
                
 
            
                
                - 
                    Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
                
 
            
                
                - 
                    ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. 
                
 
            
         
         
         
     |