Vyučující
|
-
Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Uvedení do problematiky psaní bakalářských prací. - Představení základních přístupů v pedagogickém výzkumu. - Vytváření návrhu projektu bakalářské práce (volba tématu výzkumu, její zdůvodnění, zužování tématu, vymezení výzkumných cílů, problému, teoretická východiska, volba druhu výzkumu a její zdůvodnění, definice proměnných a hypotéz u kvantitativního výzkumu, u kvalitativního výzkumu způsob triangulace, výběr výzkumného vzorku, výběr vhodných výzkumných metod/technik, plán zpracování kvalitativních nebo kvantitativních dat, zamýšlený přínos, použitá literatura a jiné zdroje, zpracování příloh např. dotazník, pozorovací arch, apod. - Obhajoba projektů bakalářských prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině. |
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině. |
Výsledky učení |
---|
strukturování projektu bakalářské práce |
strukturování projektu bakalářské práce |
designu výzkumu |
designu výzkumu |
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu |
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu |
zpracování výzkumných dat |
zpracování výzkumných dat |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovává projekt bakalářské práce |
zpracovává projekt bakalářské práce |
připravuje pedagogický výzkum |
připravuje pedagogický výzkum |
využívá vhodný design výzkumu |
využívá vhodný design výzkumu |
volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu |
volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu |
navrhuje způsob zpracování výzkumných dat |
navrhuje způsob zpracování výzkumných dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1998.
-
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.
|