Předmět: Seminář bakalářských prací 1

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Seminář bakalářských prací 1
Kód předmětu UPV/SP5BP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Uvedení do problematiky psaní bakalářských prací. - Představení základních přístupů v pedagogickém výzkumu. - Vytváření návrhu projektu bakalářské práce (volba tématu výzkumu, její zdůvodnění, zužování tématu, vymezení výzkumných cílů, problému, teoretická východiska, volba druhu výzkumu a její zdůvodnění, definice proměnných a hypotéz u kvantitativního výzkumu, u kvalitativního výzkumu způsob triangulace, výběr výzkumného vzorku, výběr vhodných výzkumných metod/technik, plán zpracování kvalitativních nebo kvantitativních dat, zamýšlený přínos, použitá literatura a jiné zdroje, zpracování příloh např. dotazník, pozorovací arch, apod. - Obhajoba projektů bakalářských prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (Metodologie 1 a Metodologie 2), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Výsledky učení
strukturování projektu bakalářské práce
strukturování projektu bakalářské práce
designu výzkumu
designu výzkumu
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu
zpracování výzkumných dat
zpracování výzkumných dat
Odborné dovednosti
zpracovává projekt bakalářské práce
zpracovává projekt bakalářské práce
připravuje pedagogický výzkum
připravuje pedagogický výzkum
využívá vhodný design výzkumu
využívá vhodný design výzkumu
volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu
volí adekvátní metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu
navrhuje způsob zpracování výzkumných dat
navrhuje způsob zpracování výzkumných dat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1998.
  • Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr